Första dagen

Hej pa er!

Nu är det som sa att jag har inte internet i lägenheten sa jag vet inte hur aktiv jag kommer vara pa att uppdatera min blogg. Jag skall göra sa gott jag kan i alla fall!

Sa vid 6-tiden igar kom jag ämtligen fram till lägenheten. Mitt rum är ganska litet men det är ett fint vardagsrum. Jag bor med tva andra killar. En fran Holland och en fran Grekland. Killen fran Holland kom ocksa igar sa nar jag hade packat upp lite gick vi ut pa en promenad i 2 timmar. Det skulle egentligen inte bli sa länge men vi lyckdes ga vilse..
Det är fint väder och vacker här men än sa länge ser jag inte riktigt mig själjv stanna här längre.
Igar kväll tog den grekiska killen med oss till en italiensk restaurang med massa folk fran skolan. Det var trevligt men jag var fruktansvärt trött efter resan. Jag maste säga att min spanska är bättre än jag trodde.

Idag hade jag mina första lektioner. Den första gick sadär, anatgligen för jag fortfarande kände mig lite ovan med spanskan och sa. Den andra lektionen gick mycket bättre och jag gillade verkligen läraren!
Den här gangen känner jag att jag nog kommer lära mig mycket mer spanska. Vi pratar inte alls engelska vilket faktiskt känns bra.

Nu skall jag iväg och shoppa med tva tjejer i klassen. De har varit här ett tag sa det känns bra att nagon kan visa runt lite. Imorgon ska jag och nagra andra i klassen ga till en strand en bit härifran men den skall tydligen vara bättre än den här.

Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: mamma

Kul att du redan lärt känna lite nya människor.

Låter skönt att kunna gå till stranden, här hemma är det höst väder, dvs blåst o regn.

Bamse kram från mamma

2010-09-20 @ 15:23:46
Postat av: Boel Ny

hej roligt att du redan fått kompisar ha det så bra kramar från Espevik.PS här är skitväder

2010-09-20 @ 17:00:01
Postat av: pappa

Hola



Gött att det är bra + att du redan fått polare.

Ha det riktigt bra på Tenerife..



Kram



Papi

2010-09-20 @ 17:34:26
Postat av: Jossan

Hej Frida!

Vad kul att följa dig genom din blogg! Ibland önskar man att man var 20 igen och hade hela livet framför sig. Tror jag genomgår nån form av 30-årskris med villa, make, barn och kombibil. Haha!



Ha det gott och sköt om dig!

Kram Jossan

2010-09-21 @ 10:50:14
URL: http://lovisaalbinsson.blogspot.com
Postat av: Martina

Är de snygga då?

2010-09-21 @ 19:14:27
URL: http://hejdo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0