Massa strunt

Igår kväll bakade Elin och jag kladdkaka i micron och kollade på tre filmer;
Den bästa sommaren
Julie & Julia
Sweet Home Alabama

Julie & Julia
var väldigt bra. Om ni inte sett den borde ni sen den. Den har dock liknande inverkan på en som filmen Chocolat, alltså man blir sugen på att äta. Den påminde mig om hur länge sen det var jag åt något som var riktigt, riktigt gott. Visst, spagetti och korv är väl inget att klaga på, men det är inget som man direkt säger mums av när man äter det.

Jo visst var det tråkigt med jobbet men jag kommer inte söka något nytt här. Jag sökte det mest för skoj skull, egentligen så vill jag inte ha något jobb som håller kvar mig här. Även om jag gillar Madrid så kan jag inte se mig själv bo här en längre period.
Jag har kollat runt lite på hemsidor för att hitta något bra angående att kanske åka till Norge i höst. Jag hittade faktiskt en väldigt bra förening som jag tror kan hjälpa till mycket, både med jobb och boende. Dock måste man vara minst 20 år för att få bo i deras kollektiv vilket är lite tråkigt eftersom jag kanske skulle åka med Erik. Jag har skrivit ett mejl till dem och frågat om undantag men jag är ganska säker på att de kommer säga att han får vänta.

Klockan är kvart i fyra och jag sitter i pyjamas, något mamma inte skulle vara glad över hemma i Sverige, hoho.
Jag satte faktiskt klockan på 12 så jag skulle gå upp i tid (ja 12 är i tid här), men jag hade en sån fin dröm att jag bara var tvungen att sova lite till (Jag och Martina var bl.a asbra vänner med Jonas Brothers och jag var på gång med den äldsta av dem. Sorry Martina, du var bara vän med dem;P) Jag råkade i alla fall stänga av klockan och vaknade ganska mycket senare. Men men, sånt är livet.
Jag tänkte att jag skulle gå ut och ta en promenad snart dock har jag fått jätteont i min fot igen. Den började bli bättre men det är precis som att jag går lite konstigt på den så nu gör den ont igen.

Anyway, vädret är inte toppen idag men jag borde gå ut ändå så jag får röra lite på mig. Minst 3 timmars promenad om dagen nu. Jag tänker inte skämmas över min kropp på stranden i sommar! Inte för att jag någonsin varit stammis på stranden, men ändå.
Jag har blivit så himla sugen på att åka på semester i sommar. Om vi har råd skulle kanske mamma och jag åka på en restresa i slutet av sommar. Vi får väl se, det skulle vara mysigt i alla fall.
Jag hoppas på att få massa jobb denna sommaren så jag har råd att åka till Norge. Jag har börjat räkna ut lite hur mycket pengar jag kommer behöva och det är en hel del, speciellt med tanke på hur hög norska kronan är.
Jag tror det blir ungefär ~13.000 SEK, men då är det bara för medlemskap o.s.v. + 2 månaders hyra (dubbelrum i kollektiv). Sen så behövs det ju pengar till mat och sånt. Men det löser väl sig. Jag kommer få pengar tillbaka för lägenheten här i Madrid när vi flyttar och sen så hoppas jag som sagt på jobb i sommar.

Nä nu har jag suttit här och skrivit massa onödigt strunt som vanligt. Det blev inte direkt mycket om vad som händer här, jag behöver nog mest få ner lite tankar någonstans.

Idag är det bara:
37 dagar kvar tills jag åker till Martina
45 dagar kvar tills mina föräldrar kommer hit
65 dagar kvar tills jag kommer hem till Sverige igen


Ciao!


Uppdatering 17:45

Så nu har jag varit ute och gått i en timme och nu blir det fiskpinnar (som jag f.ö gjort alldeles själv) och pasta till mat.
Det blir nog ingen tre-timmars promenad idag, för jävlar vad ont i foten jag har.
Jag hade fått svar från den föreningen jag pratade om och de sa att det var helt okej att vara 19 år, så kanske blir det Norge med min käre bror i höst! De skickade med någon anmälningsblankett också men det känns lite väl tidigt att fylla i den nu.

Hasta pronto


Kommentarer
Postat av: Anonym

det med norge låter kul de som åker dit brukar tjäna pengar vad hardu gjort med foten?må så gott kram farmor

2010-03-30 @ 22:09:27
Postat av: mamma

Passa på att sitta i pyjamas kl 16.00 när du är i Madrid, på Hedvägen är det andra regler som gäller....

Håller med om att filmen Julie & Julia var bra!



Ha det riktigt bra, kram mamma

2010-03-31 @ 07:55:20
Postat av: martina

Hahaha jassa sa du ar en liten alskarinna du. GAr bakom ryggen pa Kevins fru och allt :P men tat lugnt. jag ar bara vann med min nick sa lange han inte ar gammal nog att gifta sig :P

2010-03-31 @ 11:32:44
URL: http://hejdo.blogg.se/
Postat av: pappa

Hola Frida



Julie & Julia var riktigt bra!

Maryl Streep är bra och rolig, särskilt hennes snack.

Det skall bli kul och träffa dig + se Madrid.



Kram



Pappa

2010-03-31 @ 17:24:32
Postat av: Anonym

glad påsk och tack så mycket för kortet Vi har planterat och krattat idag tyvärr är det bara 5 grader.må så gott kram farmor

2010-04-02 @ 17:27:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0