Matsedel och Islazul

Så igår var jag chockad över att vakna halv nio.. idag vaknade jag halv sju och kunde inte somna om. Jag gick och la mig i tid igår, sov en timme, vaknade och kunde inte somna om på ca 2 timmar.. Så i natt fick jag inte mycket sömn. Jag fick i alla fall gjort min läxa, dock skrev jag två och en halv sida fast tydligen skulle jag bara skriva tio rader. Haha, smidigt. Men min lärare sa att det var bra i alla fall. Alltid något.
Jag tog en timmes promenad i parken, dock småregnade det lite så det var trist.

Jag hade sista lektionen idag. Asskönt. Bara tre prov sen är jag klar! Dock vet jag inte om det är så mycket att fira med tanke på att jag inte kommer kunna leva så där jätteparty de nästa två månaderna. Men va tusan, jag kommer vara i Madrid och det kommer vara sommar, då kan jag inte klaga=) Hellre uttråkad här än i Sverige.

Nu sitter jag och försöker komma på någon bra ekonomisk plan, det löser sig nog. Jag kommer nog få skriva matsedel varje vecka så jag inte gör av med onödiga pengar på mat. Så den mat jag kommer äta de nästa två månaderna kommer vara t.ex:
Pasta/ris/potatismos med korv (i tomatsås)
Macka
Flingor
Ägg
Fisk
Soppa
Gröt
(beroende på hur dyrt det blir och om jag lyckas. Dock har vi inte hittat havregryn här)

Jag kommer överleva=) Tur att jag faktiskt älskar allt jag precis räknade upp, plus att det är superbilligt! (Minus fisk som jag kommer äta endast för Anya gav mig massa innan hon åkte. Hon lämnade förresten massa mat och annat till mig som jag kommer spara massa pengar på.) Jag måste erkänna att jag verkligen är mindre kräsen här och gillar helt andra saker. Tur det. Tack gud för EROSKI (Spaniens motsvarighet till Eldorado, fast bättre)

Men för att prata om något roligare:
Idag efter skolan åkte Elin och jag till Islazul vilket är ett jättestort köpcentrum här i Madrid. Det var jättehäftigt! Jag har velat åka dit enda sen innan jul så det var kul att det äntligen blev av. Båda älskade det och skall tillbaka dit nästa vecka. Jag köpte en väska som jag skall ha som resväska när jag åker till England. Den kostade bara 7 euro så det var ett kap! Fin är den också. Jag tillät i alla fall mig själv att köpa den eftersom det faktiskt var nödvändigt.

 

Nu är jag jättetrött och skall strax gå och lägga mig. Imorgon är vi lediga så planen är att jag skall: Gå en promenad, städa, plugga, laga en havsgryta som jag äntligen köpt ingredienserna till och kanske gå ut på kvällen. Vet dock inte än.

Här kommer lite kort till er från förra veckan:



På en bar med Allison och Anya



Frukost med Elin i parken



Anya och någon spanjor som jag inte minns namnet på. Han ser i alla fall sliskig ut.



I parken Casa del Campo med Elin

Gran vía. Notera vädret!



I väntan på bussen



Islazul


Kommentarer
Postat av: mamma

Skönt att skolan snart är slut!

Kul att du hittade en fin resväska du kan ta med till England.

Ha det bra,

kram mamma

2010-03-19 @ 09:18:46
Postat av: pappa

Hola Frida



Nudlar måste vara billigt.

Gött att skolan snart är slut och det fina vädret är på gång.



Ha det bra



Papi

2010-03-19 @ 14:00:35
Postat av: Anonym

hej frida nu har vi kännt på den spanska sommaren jättehärligt 14 dagar i minst 25 gr Igår flög vi över Madrid tänkte på dig kramar från badvägen ha det så bra

2010-03-27 @ 15:07:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0