Plugg och 70+




Jaha, då har jag haft min första tenta. Det var på den lättaste lektionen så det gick nog bra. Det kändes i alla fall så. Jag blev klar först av alla vilket alltid känns jobbigt för då får jag för mig att jag slarvat. Jag kollade i alla fall igenom allt igen och nu kan jag bara hoppas på det bästa. Dock är det lite tråkigt att jag inte kommer få veta vad jag fick, jag får bara slutbetyget.
Imorgon har jag nästa tenta, dock kommer denna förmodligen vara mycket svårare. Jag kan bara göra mitt bästa sen får vi se hur det går.
Nästa vecka är de tre sista, även de tre svåraste (skulle jag tro i alla fall). Grammatik, muntligt och skrift. Sista tentan är på tisdag och efter det är allt sluuut. På fredag får vi hämta våra betyg och sen är jag ledig tills jag åker hem i juni. Det skall bli jätteskönt, speciellt om vädret fortsätter såhär.

Det är riktigt varmt och vårigt här nu. När vi gick till skolan idag kunde jag t.o.m ta av mig till bara linne. Det är dock mindre roligt att sitta och ha lektion till klockan sju på kvällen då solen börjar gå ner.
Idag, eftersom jag blev klar med tentan så fort, var jag hemma över en timme tidigare än vanligt så jag bestämde mig för att ta en promenad in till centrum. Jag gick fel väg som vanligt, men det spelade ingen större roll.
Under min promenad blev jag i alla fall frågad av en gubbe (runt 70 år) om jag ville ta en kopp kaffe med honom, efter att jag artigt tackade nej påpekade han att jag inte hade bråttom. Jag sa bara "" och gick, haha. Spanjorerna är lite knas. När jag åker hem till Sverige kommer jag sakna alla snyggingarna här. Då syftar jag inte på gubbarna.. även om de är lite söta. Dock oftast bara sliskiga.
Det hade ju varit trevligt om det var killar i min ålder som bjöd ut mig på en kaffe och inte "en morfar".

Nu skall jag försöka sova.
Buenas Noches cariños!

Kommentarer
Postat av: mamma

Bra pluggat!

Kram,

mamma

2010-03-17 @ 15:19:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0