PartA

I fredags gick jag som sagt ut med Allison, Ali och James. Jag tror vi skulle vara fler först men jag har ingen aning om vart de andra tog vägen. Det var i alla fall trevligt men inte så jättekul. Vi gick först till Museo de jamón och sen till någon irländsk bar. Det finns typ tusen irländska barer här och jag har ingen aning om varför.
Senare gick vi för att träffa Sunjeet på en bar som jag försökt hitta innan men inte lyckats med, vilket vi självklart inte gjorde nu heller. Runt kvart i tre ringer Steve och vill träffas så jag stannar och väntar på honom medans de andra började gå till en annan klubb.
Så där står jag tre på natten i en minikjol brevid en hora på hor-gatan.. det var ju lite speciellt. Hon verkade i alla fall inte tycka att jag var på "hennes" plats för hon log snällt mot mig, men ändå. Steve ringde efter 15 min och sa att han inte hittade så jag fick gå ner och möta honom vid metron istället. När vi var på väg till JOY ringde Allison och sa att det var för dyrt och att de åker hem istället. Steve och jag skiter i JOY också och det slutar i alla fall med att jag tog bussen hem vid fyra. Lite halvmisslyckad kväll kanske men jag hade jäkligt kul med Steve den lilla stunden vi umgicks.

Igår vid nio på kvällen åkte Elin och jag hem till Johan för att förfesta och sen dra till en klubb. Det var skittrevligt och runt kvart över ett tog vi metron till klubben PACHA. Det var jättemycket folk och flera sa att man måste stå med på en lista för att få komma in till klubben. Mitt i allt kommer en tjej fram till oss och säger att hon vet en bättre klubb så vi följde med henne, trodde jag. Tydligen var det bara jag som hade lyssnat och därför bara jag som gick med henne. Stället vi gick till var i alla fall verkligen inte en klubb utan mer en liten skitbar. När de stängde någon timma senare gick jag vidare för att hitta tillbaks till PACHA för Erik ringde och sa att de hade kommit in. Väl vid PACHA säger vakten något om att jag måste stå med på en lista för att få komma in. Så jag stod där utanför och försökte komma på hur tusan jag skulle komma in. Jag försökte hitta någon trevlig spanjor som såg lite rik och "viktig" ut som kanske kunde hjälpa mig in. Ganska fort såg jag två killar som var på väg in där jag försökt tidigare och de sa åt mig att gå med dem så skulle det gå bra. Så ja, tack vare dem så kom jag in!
Direkt träffad jag Erik, Veronica, Johan och Xinru. Vi stannade på PACHA till runt sex då de stängde. Efter träffade jag en spansk kille (som jag faktiskt pratade spanska med!) som ville bjuda mig på frukost vilket inte lät fel. Stället visade sig i alla fall vara stängt så jag tog metron hem och var hemma runt åtta.
Varje natt är verkligen unik här.

Idag har jag verkligen börjat märka hur alla språken jag kan börjar blandas. Jag har flera gånger fått skriva om för jag skriver ett ord på engelska eller spanska istället för på svenska.
Just nu skriver jag på engelska med Steve, spanska med Veronica och svenska här på bloggen. Lite rörigt!

Vi har fått det varmare i lägenheten nu förresten. Förmodligen beror det på att det börjar bli lite varmare ute, tydligen var det runt 15 grader här om dagen. Jag hoppas det fortsätter såhär.

Här kommer lite bilder från förfesten hos Johan:



Jag och Elin




Veronica, jag och Xinru




Jag och Johan




Pernille, Julianne, Veronica, Xinru, jag, Elin och Erik




Pernille, Julianne, Johan och Veronica




Jag ramlade i trappan på metron och vaknade idag upp med detta snygga märket. A-J-J-J!



Nu är klockan sent och jag är trött!
Buenas noches!

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej!



Kul med lite bilder, ha det bra,

kram mamma

2010-01-18 @ 12:55:36
Postat av: Anonym

kan tänka mig att det blåmärket känns.Det verkar som ni har kul. roligt med bilder förresten.PS när sover ni? kramar från farmor

2010-01-18 @ 15:17:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0