Glädje

Igår träffade jag Tracy för att gå till Starbucks och få gratis kaffe. Det visade sig att man måste ha en travel-cup vilket kostar 9 euro. Det kändes inte riktigt som det blev mycke till gratis kaffe då, så vi gick till Dunkin och köpte donuts och kaffe för 2 euro istället. Efter det gick vi till en engelsk secondhand-bokaffär/café och försökte hitta inspirerand böcker.  Affären ligger i grymmaste kvarteret med massa internationella caféer och häftiga affärer. Anledningen till att jag gick dit för någon vecka sen var för jag skulle hitta ett svenskt café som Jasper berättat om, dock hittade jag det aldrig. Men no pasa nada för jag är helt kär i kvarteret ändå!

På kvällen skypade jag med Maja för första gången sedan mitten av februari. Det var typ bäst att prata med henne igen för gud vad jag saknar henne.

Idag insåg jag att jag umgåtts med Tracy 5 dagar på en vecka. Hon är så jäkla bra! Jag önskar att jag hade träffat henne tidigare dock för hon har bara en månad kvar. Men men, jag är i alla fall glad att jag träffat henne. Hon får mig att inte känna hemlängtan och bara vara glad. Det känns så skönt att äntligen fått en vän här som jag känner är en sån person som jag verkligen klickar med. Det var länge sen.

Idag funderar jag på att göra mitt första besök på ett museum här i Madrid, eller så skall jag ta bussen och bara åka runt och kolla in ställen. Vädret är fortfarande skit så vara ute ingår inte i dagens schema.

Ha en bra dag! Ciao.


Kommentarer
Postat av: mamma

Härligt att ha en vän att ha roligt tillsammans med!

tag väl hand om dig,

kram mamma

2010-04-16 @ 16:42:25
Postat av: Anonym

ha en bra helg med din nya vän kram farmor

2010-04-17 @ 09:27:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0