1

Resan till Madrid gick hur bra som helst. Flyget kändes sjukt långsamt men tillslut var vi framme. Väskorna fick vi nästan direkt och precis samtidigt. Vi tog en taxi till vår lägenhet där vi skulle mötas upp av en kvinna som skulle ge oss nycklar o.s.v. Hon var ca en timme sen..
Som tur var fanns det i alla fall intressant folk runt oss att kika på. Spanjorerna är väldigt korta så jag känner mig ganska lång i den här staden. En annan kanske inte så jätteintressant sak är att deras gator är sjukt rena. Tydligen städas gatorna varje natt med maskiner. Sen så sopar och moppar folk utanför deras affärer för att få fler kunder.
I alla fall så var lägenheten otroligt bra, bättre än vi hade förväntat oss eftersom det ingick mycket mer saker än vi trodde som t.ex köksredskap och dylikt, nya lakan, täcken m.m.
Vi har båda varsitt rum och jag blev lite förtjust i mitt rum nästan direkt. Sängen är minimal men garderoben är jättebra och det finns även en byrå och nattduksbord. På byrån sitter en liten fet charmig Buddha som vakar över mitt rum.

Dock upptäckte vi lite för sent att vattnet inte funkade och vi försökte på alla möjliga sätt få igång det. Det slutade bara med att strömmen sattes på och slogs av ett X antal gånger. Så vi fick gå till affären och köpa 4L vatten att tvätta oss i. Elin tog sig t.o.m en "dusch" i det iskalla vattnet. Ja, vattnet lyckades bli iskallt eftersom vi satte på kylen lite för kallt så vattnet lyckades bli is.
I alla fall så löste sig allt dagen efter (alltså idag) tack var en trevlig dam som kom och hjälpte oss. Det var tydligen lättare att fixa än vi trodde, men nu vet vi det i alla fall!

Idag har vi varit inne i centrum och kollat i massa affärer. Eftersom vi var akuthungriga fick det blev Mcdonalds till lunch. Menyerna var som plusmenyer så det gjorde inte så mycket att det var lite dyrare än i Sverige.
Vi fick även fixat mobil med spansktnummer till mig och åka lite tunnelbana.
Inne i centrum fick jag en överraskning som jag inte förväntat mig. I samma byggnad som Starbucks fanns det ett DUNKIN DONUTS!! Jag blev så glad att jag bara skrek och sprang in och köpte en så kallad "glazed donut". Här hette det däremot något annat som jag inte minns just nu.

Nu är vi i alla fall tillbaks i lägenheten, snart ska vi ut och handla lite mat så vår kyl inte blir så ensam. Senare ikväll ska vi ut och äta på en restaurang, vilket vi inte hann göra igår p.g.a all försening och vattenkrångel.

Språket är ganska svårt och jag förstår inte så mycket men jag tror det kommer gå bra. Jag har redan börjat komma igång lite. Skolan börjar om mindre än en vecka också.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: maja

åh vad bra det låter:) Nu slipper jag köpa med mig donuts till dig iallafall:P

2009-09-29 @ 16:40:53
Postat av: mamma

Härligt att ni har det bra!

Kram mamma

2009-09-29 @ 17:51:26
URL: http://fridaispanien.blogg.se/
Postat av: erik

haha du är nog inte sjukt tjock ! hoppas du har det bra :D peace bror

2009-09-29 @ 19:26:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0