2 extra euro och en fin pojke



Idag gick vi upp lite tidigare än vanligt för att fixa lite grejs med lägenheten och sedan köpa en bok till min spanskakurs. Boken kostade 16 euro vilket det helt enkelt fick vara värt, dock när de sedan i kassan fråga vart jag studerade och jag svarade Complutense la hon till 2 euro! Irriterande men jag kunde ju självklart inte fråga något om det.
Vi blev väldigt tidiga till skolan. Det blev hamburgertallrik för min del, får nog satsa på köttfärssås imorgon. Efteråt hann vi plugga lite. Vid kvart i tre gick jag ner och skulle se om jag hitta Sandra. Plötsligt var den söta amerikanen framför mig och var sötare än jag kom ihåg. Jag vågade i alla fall ta mod till mig och fråga om han ville gå ut efter skolan och han sa ja. Jag kunde typ inte sluta le på hela lektionen efteråt. Sen satt vi jämte varandra på andra lektionen och han är så jäkla söt att jag typ dör. Haha, jag känner mig så mesig men herre gud vad han kan få mitt hjärta att slå.

Efter skolan åkte jag hem och väntade i princip på att han skulle ringa. Det ösregna och åska ute så jag blev lite nervös hur det skulle gå. Hans lektionen skulle sluta nio, klockan elva ringer han och säger något om att han inte kunde ses idag. Jag vet inte riktigt vad han sa ärligt talat för det var mobil och ja.. Han frågade i alla fall om vi kunde ses imorgon efter skolan istället. Så det blir imorgon istället! Hade han inte frågat det hade jag nog brytit ihop lite, haha.
Jag unnade mig i alla fall en påse Doritos och Vogue för jag suttit och väntat så länge.
Men han är fortfarande fin och Elin sa att det är typiskt amerikaner.

Idag fick jag kort från mina grannar. Det blev jag jätteglad för! Så nu vet jag att adressen fungerar.
Jag fyller 20 på lördag, det känns helt konstigt. Det känns inte särskilt speciellt här borta. Varje helg är ändå en fest o.s.v. Men Julia kommer på fredag och jag längtar massa! Det ska bli sjukt kul. Hoppas vädret blir bättre innan dess bara.

Nu är jag ärligt talat ganska trött så jag ska nog försöka sova.

Adiós!

Kommentarer
Postat av: mamma

Lycka till med den fina amerikanen!

Gott att höra att du har det bra!

Kram från mamsen

2009-10-21 @ 12:58:16
Postat av: Anonym

ser att det blivit kallare nu hoppas att det vänder ska gå till badhuset med emil kram farmor ps din kusin är ganska nervös inför resan vi ska skjutsa henne till gbg

2009-10-21 @ 15:13:47
Postat av: Anonym

hur blev det med datenundrar farmor

2009-10-22 @ 20:43:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0