12

Det har varit en ganska märklig dag idag, känslomässigt.
Sandra och jag träffades i Retiro (parken) klockan halv tolv för att sola lite och sen köpa brunch.
Det var jättetrevligt och väldigt skönt. Vid kvart över två drog vi oss till skolan.
Skolan gick åt helvete. Det har aldrig känts så jobbigt som det gjorde idag. Jag förstod ingenting och kände mig helt dum i huvudet. Jag väntade hela lektionen på att den skulle ta slut. När det var ca fem minuter kvar gick jag och satte mig brevid Lucy för att fråga henne om hur hon gjorde när hon bytte grupp. Sen så började jag gråta mitt i allt vilket kändes jättedumt. Men hon var jättesnäll och sa att hon var likadan här om dagen och att det är jobbigt när man inte förstår språket o.s.v.
Ärligt talat är hela det här med språket nog jobbigare än man tror. Jag trodde det skulle vara okej men det är ganska påfrestande att inte kunna kommunicera med folk i t.ex affärer. Man kan inte be om hjälp eller någonting. Jag känner mig helt socialt handikappad. Det börjar bli jobbigt nu. I början var det okej men nu har vi snart varit här i tre veckor.
Så allt är inte en dans på rosor.

Imorgon skall jag i alla fall testa på att vara i en lättare grupp. Jag hoppas det blir bättre för jag vill verkligen känna att jag trivs i skolan. Sen så känner jag inte att jag lärt mig något i den andra gruppen heller.

Det är fredag imorgon och då blir det Girls Night Out med Elin, Sandra och Lucy. Det ska bli skitkul!

Adiós amigos!

Kommentarer
Postat av: Boel Ny

det blir säkert bättre ha en rolig helg kramfrån sandared

2009-10-16 @ 18:40:56
Postat av: Nathalie

hoppas det blir bättre<3

2009-10-16 @ 21:37:52
URL: http://liborius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0