Lite spanska mitt i all svenska

Ahora quiero escribir un poco en español, pero no creo que más personas comprendes.
Este es un típico ejercicio en mis clases:

Me levanto a las diez y media. Primero me ducho. Luego me peino y me visto. Hoy lluevo un vestido marron, una camiseta negra de manga larga, leggings negros y zapatos marrónes con tacónes.
A la una, mas o menos, cocino la comida. Hoy como pollo con curry y arroz, como siempre, all mismo tiempo estudio. Después de la comida lavo los dientes y me maquillo.
A las dos, mas o menos, Elin y yo vamos a la escuela en metro. La primera clase empieza a las tres y termina a las cinco. Tenemos un recreo y a las cinco y cuarto empieza el último clase. Tenemos mi profesora favorita hoy. Se llama Cristina y es muy divertida. Sus clases es divertidas y nunca nos da deberes.
La clase termina a las siete y vuelvo a mi casa a las ocho, mas o menos. Cocino la cena a las nueve. Hoy ceno pan con queso y bebo zumo de manzana.. Después de la cena tengo deberes.
En mi tiempo libre me gusta salir con mis amigos, ir de compras, navegar por internet, ir a copas y ir a las discotecas. Pero en mi tiempo libre hago muchas cosas aburrido también como lavar la ropa, cocinar, hacer la limpieza y estudiar. Pero estudiar i cocinar es divertida a veces.
Después la escuela me gusta salir con mi amigo Eric. Eric es estadounidense y es te Texas. Es alto y atleto. Tiene el pelo rubio, corto y ondulado. Eric es muy divertido, abierto, amable y hablador. Nos gustamos beber cervezas, comer y hablar. Eric tiene tres compañeros de piso. Los tres son muy divertidos y amables también.
A menudo me acuesto a las dos, mas o menos.
Aquí en Madrid Elin y yo vivimos en un piso pequeño cerca del parque Retiro. En el piso hay dos dormitorios, un cuarto del baño, una cocina y un vestíbulo. Los vecinos son amables pero un poco vocinglero.
El piso es cerca una tienda también. Es muy barato ahí. Tiene una marca muy borata que se llama Eroski y es como Eldorado en Suecia. Casi todos mis mercansías es de Eroski porqué es el más económico.

Yo sé este texto es muy aburrido pero mi español es un poco mal todavía, pero es mejor.
Creo que nada persones lee este texto en español pero es divertido practicar.
Adiós!

Traducción/Översättning:

Nu vill jag skriva lite på spanska, men jag tror inte att många personer förstår.
Detta är en typisk uppgift i mina klasser:

Jag går upp klockan halv elva. Först duschar jag. Efter det borstar jag håret och klär på mig. Idag har jag på mig en brun klänning, en svart långärmad tröja, svarta leggings och bruna skor med klack.
Klockan ett, ungefär, lagar jag lunch. Idag äter jag kyckling med curry och ris, som vanligt, samtidigt pluggar jag. Efter maten borstar jag tänderna och sminkar mig.
Klockan två, ungefär, åker Elin och jag till skolan med metron. Första lektionen börjar klockan tre och slutar klockan fem. Vi har en rast och klockan kvart över fem börjar sista lektionen. Vi har min favorit lärare idag. Hon heter Cristina och är jätterolig. Hennes lektioner är roliga och vi får aldrig läxor.
Lektionen slutar klockan sju och jag kommer hem klockan åtta, ungefär. Jag lagar middag klockan nio. Idag äter jag bröd med ost och dricker äppeljuice. Efter middagen har jag läxor.
På min fritid tycker jag om att träffa mina vänner, shoppa, surfa på internet, gå ut och dricka och gå på diskotek. Men på min fritid gör jag många tråkiga saker också som att tvätta kläder, laga mat, städa och plugga. Fast laga mat och plugga kan vara roligt ibland.
Efter skolan tycker jag om att umgås med min kompis Eric. Eric är amerikansk och från Texas. Han är lång och atletisk. Han har ljust, kort och vågigt hår. Eric är jätterolig, utåtriktad, trevlig och pratsam. Vi tycker om att dricka öl, äta och prata. Eric har tre rumskompisar. De tre är också roliga och trevliga.
Oftast lägger jag mig klockan två, mer eller mindre.
Här i Madrid bor Elin och jag i en liten lägenhet nära parken Reiro. Lägenheten har två sovrum, ett badrum, ett kök och en hall. Grannarna är trevliga fast lite högljudda.
Lägenheten ligger också nära en affär. Det är mycket billigt där. Den har ett billigt märke som heter Eroski vilket är som Eldorado i Sverige. Nästan alla mina varot är Eroski eftersom det är det mest ekonomiska.

Jag vet att denna text är jättetråkig men min spanska är lite dålig fortfarande, men den är bättre.
Jag tror inte att någon person läser denna text på spanska men det är roligt att öva.
Hej då!

Kommentarer
Postat av: mamma

Du är ju grymt duktig!

Jag hängde med de tre första raderna sedan räckte min gamla skolspaknska inte till längre!

Ha det gott,

tag väl hand om dig!

kram mamma

2009-11-24 @ 08:22:54
Postat av: Pappa



Hola,



Det är riktigt bra.

Jag fattar nada.



Ha det gott i Madrid.



Kram

Pappa

2009-11-24 @ 10:22:29
Postat av: Anonym

det var jättebra fast jag inget förstod ha det bra kram farmor

2009-11-24 @ 16:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0