New moon o.s.v

I torsdags gick jag ut med Matt och två av hans vänner. En av dem kunde inte engelska så henne fick jag prata spanska med, den andra kunde lite engelska. Min spanska är fortfarande inte jättebra men det är kul att öva.
Först gick vi till ett salsaställe men det var mer som en restaurang så vi gick vidare och lyckades hamna på en irländsk bar. När vi skulle in bad de om mitt leg vilket aldrig hänt mig här så jag blev helt chockad, speciellt med tanke på att jag inte ens hade något med mig. Men de frågade om mitt födelsedatum och lät mig komma in, något som aldrig skulle hända i sverige. Det var i alla fall jättekul där med massa människor och liveband.
Vid halv två skulle vi gå och träffa lite folk på en klubb. Vi letade och letade men hittade den aldrig. Mitt i allt letande lyckades vi springa in i folket vi letade efter så det spelade ingen roll. De var veliga och vi visste inte riktigt vart vi skulle ta vägen men vi slutade i alla fall på en bar med ett litet dansgolv, ganska lamt men det var kul. Vid tre stängde de baren. Eftersom metron slutat gå halv två och jag helst inte ville ta en taxi hem själv fick jag låna Erics, som just nu är i Amsterdam, säng.
Kvällen blev inte alls som planerat men det var kul!

I fredags gick Sandra, Elin och jag på New moon och gud vad den var bra. Mycket bättre än jag förväntat mig, jag ville aldrig att den skulle ta slut.

I lördags stannade jag hemma på kvällen och pluggade, åt onyttigheter och kollade på One Tree Hill.

Om mindre än en månad åker jag hem till Varberg igen. Det känns helt sjukt. Något som också är sjukt är att jag faktiskt längtar lite. Det ska bli kul att träffa alla jag saknar, få god mat och sova i en stor och skön säng. Fast ärligt talat så har jag faktiskt börjar vänja mig vid en liten säng nu, men i alla fall.

Nej nu har jag lite tvätt att hänga upp och sen steka lite bacon.

Adiós!

Kommentarer
Postat av: mamma

Det är inte alltid det blir som man planerat, oftast kan det vara som roligast då!

Ha dte bra!

mamma

2009-11-23 @ 10:25:18
Postat av: Anonym

hej var på gekås igår och trängdes med en massa folk.idag har jag stått i 2 timmar och slagit in julklappar, det ska bli roligt att träffas.du verkar ha kul i spanien kramar från badvägen

2009-11-23 @ 16:24:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0