Spanjorer alltså..

Jag undrar hur jag skall stå ut med dessa spanjorer.. eller bara killarna här i allmänhet. Tydligen så är det typiskt oss svenskar att komma i tid och hålla planer. Alla andra här är helt virriga ärligt talat.
Jag skulle ju som sagt träffa spanjoren idag men självklart blev det ändrat igen. Han skulle ringa lite innan halv sju, vid nio-halv tio loggar han in på msn och säger att han kört omkull med sin moped/motorcykel/cykel (jag vet inte vad eftersom han skrev "bike". Det skulle dock förvåna mig om det var en vanlig cykel med tanke på att typ ingen cyklar här). Jag hade kunnat se det som en dålig ursäkt men eftersom han frågade om vi kunde ses på fredag istället orkar jag inte bry mig om det. Det var bara lite tråkigt eftersom jag sett fram emot att träffa honom. Jag är lite rädd att inte hinna träffa honom innan jag åker hem vilket leder till att jag inte kommer kunna träffa honom fören om runt två veckor, så det skulle väl antagligen rinna ut i sanden som det gjort med de andra här..
Jag har i alla fall lärt mig att killar här borta är skitdåliga på att höra av sig. Fast igår ringde han faktiskt två gånger vilket var lite gulligt.

Men som sagt så har jag inte riktigt lärt mig spanjorernas tankesätt än. De kommer aldrig i tid, är dåliga på att ringa och tycker det är konstigt när man undrar varför de inte hört av sig när de skulle. Elin berättade precis att spanjorer tackar ja till allt sedan glömmer de flesta bort det dagen efter, låter väldigt troligt.
Förhoppningsvis vänjer jag mig snart. Egentligen vet jag ju att det inte är personligt.

Idag hade jag förresten två prov och båda gick skitbra! Jag är riktigt stolt över mig själv. Imorgon har vi sista provet vilket är det muntliga, det är jag väldigt nervös inför. Jag har ingen aning om hur det kommer gå till. Jag får se till att inte hamna först av alla så kan jag fråga och kanske hinna öva in lite innan. Förhoppningsvis får man hjälp och de frågar en saker. Det kan nog bli svårt att stå där inför tre personer och bara prata på om allt möjligt.

För övrigt är det galet kallt i vår lägenhet, 15 grader. Vi håller på att frysa ihjäl här. Vi sitter med dubbla långärmade, filtar, mössa och vantar. Herre gud. Det är riktigt kallt ute nu också. Där det är som varmast är i metron. Nästan så man vill börja hänga där, haha.

Nej nu ska jag krypa ner i min säng och förhoppningsvis är det någorlunda varmt under täcket.
Buenas noches!

Kommentarer
Postat av: mamma

Vad duktigt du är!

Du får ladda upp med varma kläder när du kommer hem!

2009-12-17 @ 10:00:38
Postat av: Anonym

kanonbra jobbat vad duktig du är.Här hemmaär det snöstormoch 8 grader kallt kram farmor

2009-12-17 @ 22:12:01
Postat av: martina

haha tänkte säga precis som de andra att här hemma är det inte så mycket varmare! Man fryser nästan ihjäl bara av att hämta posten!

2009-12-17 @ 22:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0