Misslyckad mat och julbelysning

Imorse tänkte jag vara lite duktig och försöka mig på att göra köttbullar. Jag hittade ett recept på internet som verkade okej så jag körde efter det. Redan från början kändes det lite fel för färsen blev bara en gegga ungefär. Sen när jag skulle steka dem gick det åt helvete. De blev brända utanpå och råa innuti. Köttet ville inte bli tillagat. Sen så tänkte jag försöka mig på att göra dem till biffar istället men det blev skit då med så jag gav upp och...



... ja. 400g köttfärs åt spillo, men men. Jag kommer inte försöka mig på köttbullar på ett tag nu. Jag tänkte säga aldrig, men ska ju aldrig säga aldrig. Jag får leta upp ett bättre recept, ja jag skyller på receptet och inte mig själv! Det fick i alla fall bli rostat bröd istället.

Skolan var ovanligt seg idag, i alla fall första lektionen. Andra lektionen var helt okej fastän vi gjorde samma sak för hundrade gången.
Efter skolan tog jag en kaffe med Sandra i skolan, vilket förresten är bland det godaste kaffet jag någonsin druckit.
Efter det åkte jag in till centrum och kollade efter en tjocktröja. Jag kom på att jag bara har två koftor och en tjocktröja så jag försökte hitta en ny, dock hitta jag ingen. Imorgon ska Sandra och jag äta ute och kolla i affärer så jag kanske hittar något då. Det börjar bli kallt här nu.
Jag passade i alla fall på att ta lite kort på julbelysningen när jag var inne i centrum..







Detta är granen som vi förväntansfullt väntat på att den skulle tändas. Det visade sig att den var grön och ful..




Nalle Puh hänger på Sol.



När jag kom hem gjorde jag pannkakor, jag hoppades på att jag bara kunde misslyckas med mat en gång om dagen och tack och lov blev de riktigt bra!

Adiós!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tur att pannkakorna blev bra.Julbollarna ser ju fina ut,men granen är ju ingen höjdare.Våra hemma är ju snyggare ha det kram farmor

2009-12-02 @ 14:03:26
Postat av: mamma

Inte kul när man misslyckas i köket, får fortfarande rysningar när jag tänker på piroger.....

Ha det gott,

kram mamma

2009-12-02 @ 17:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0