Por favor..

Uppdatering igen:

Fredag: Det blev inget firande med Allison och Eric, så jag gick ut med Sandra istället. Vi drog till en irländsk bar och drack Cosmopolitan och Sex on the beach. Vid halv ett-ett drog vi hem för båda var trötta efter gårdagen. Vid två ringde Kim och lyckades dra ut mig igen till klubben Independance. Vi hade askul och träffade massa människor. Vid åtta på morgonen var jag hemma igen.

Lördag: Eftersom jag somnade vid nio på morgonen lyckades jag sova hela dagen. När jag väl vaknade var klockan 19:00! Jag gick upp och duschade sen åkte jag in till stan och träffade Sandra vid tio och åt kebab. Efteråt drog vi till en annan irländskbar, det finns för övrigt sjukt många irländska barer här av någon anledning, och drack drinkar. Runt halv två hamnade vi på klubben JOY som var ovanligt dyr, men tack vare Sandras kontakter kom vi i alla fall in gratis. Inne på JOY träffade jag snyggaste spanjoren som t.o.m pratade bra engelska. I alla fall bra för att vara spanjor.. Vid tre drog han, Sandra och jag vidare till klubben PACHA istället. Vi stannade där till sex och sen tog Sandra och jag metron hem.

Söndag: Jag kom hem lite innan sju, åt frukost och gick och la mig vid kvart i åtta. Klockan nio ringde klockan och jag fick gå upp efter en timmes sömn eftersom Elin och jag skulle till Rastron. Det var galet kallt ute men jag fick köpt massa julklappar! Det var mysigt.
Efteråt köpte Elin mackor och jag donuts. När jag kom hem hade snyggingspanjoren lagt till mig på facebook och vi lyckades sitta och prata hela dagen. Tanken var att jag skulle lägga mig tidigt men det slutade med att jag lade mig vid tolv ändå..

Måndag: Först skola sen pratade jag med spanjoren och pluggade. Både Elin och jag satt uppe till halv tre och pluggande.

Idag: Jag gick upp halv tio för att duscha och städa lägenheten. Sen blev det skola och prov. Jag tror provet gick bra förutom att jag glömde svara på en fråga.. En sak som var knäpp och nästan lite irriterande var att det var ett vokabulärprov och vi fick använda ordböcker.. Hade jag inte suttit och pluggat gloser hela kvällen och halva natten hade jag bara blivit glad men nu var det mest irriterande.
Efter skolan var det meningen att jag skulle träffa spanjoren men självklart är han som alla andra spanjorer och ändrar planer lite hur som.. Det är en sak som jag lärt mig om spanjorer, de går inte ihop med tid och planer. Vilket förresten funkar ganska bra med amerikanerna också.
I alla fall så är planen att vi ska träffas imorgon istället.
Så eftersom spanjoren dissade mig ringde jag Eric istället. Jag åkte in till stan och träffade honom på en bar där det var massa utlänningar och spanjorer som ville öva på olika språk genom att prata med varandra. Eric, Shin, Marek och jag träffade två spanjorskor vi satt och pratade med. Senare på kvällen kom det fram en spanjorska som tydligen kunde lite svenska och pratade med mig. Jag blev jäkligt förvånad att en spanjor kunde svenska utan att ha släkt eller något i Sverige. Hon var i alla fall trevlig och nästa år kommer jag förmodligen träffa henne och låta henne öva lite på sin svenska, hah.

Nu är jag sjukt trött och ska försöka gå och lägga mig. Imorgon har jag två prov vilket jag inte ser fram emot, fast samtidigt är det ganska kul att se hur mycket jag lärt mig. Imorgon kommer nog de svåraste proven, i alla fall på den skriftliga delen. På torsdag är det sista provet och då ska jag i princip bara stå och berätta om allt jag lärt mig i spanskan inför tre personer jag aldrig träffat. Lite läskigt men det går nog bra!

Förresten så börjar jag nog bli lite sjuk, förkyld, vilket inte känns kul nu när jag ska hem. Plus att jag har proven och sen så är det ju jul och allt. Men men, jag hoppas på det bästa.

Buenas noches!

Kommentarer
Postat av: Anonym

lycka till kram farmor

2009-12-16 @ 21:17:35
Postat av: mamma

Oj, oj, oj,

mycket party och mycket plugg!

Ha det riktigt bra!

Kram,

mamma

2009-12-17 @ 09:59:03
Postat av: martina

DEt låter som om du har ändrat lite på din dygnsrytm :P ska bli spännande attse hur det går för dig hemma i sverige igen :P

2009-12-17 @ 22:46:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0