Uppdatering

Uppdatering av senaste veckan:

Fredags: På kvällen åkte Sandra och jag till Eric och förfesta med honom, Allison, Jimmy och Taylor. Efter drog allihopa till ett discoteca och hade jättekul. Runt sex stängde de och på väg mot metron stötte Sandra och jag på några trevliga spanjorer. Jag pratade med en av dem på spanska och jag var ganska fövånad över hur bra det gick. Synd att jag inte är lika bra på lektionerna, kan det ha varit alkoholen? Hah.

Lördag: Jag sov till runt två och slöade större delen av dagen. På kvällen drog Allison, Taylor och jag till en bar där vi drack mojitos och sangria. Vid tre tog vi en taxi hem till Allison och Taylor för att sova inför den planerade Rastron dagen efter. Självklart hade båda glömt sina nycklar inne i lägenheten.. vi försökte bryta oss in lägenheten med hårnålar och klämma oss in genom trånga utrymmen men det gick inte så bra så tillslut åkte vi hem till mig i stället. Taylor och Allison sov på golvet och vi struntade i Rastron på söndagen.



Söndag: Slappdag. Sov, kollade på One Tree Hill, handlade och lagade mat.

Måndag: På kvällen gick Sandra och jag på bio. Vi såg 2012, den var inte så jättebra. Jag hade förväntat mig mer eftersom de gjort så mycket reklam om den här. Efteråt åt vi Döner kebab och sen drog vi till en bar.





Tisdag: Eftersom det var prov på onsdagen blev det en hel del pluggande. På kvällen gick Sandra och jag i affärer och käkade på Burger King.

Onsdag: Prov i skolan, det gick jättedåligt. Det känns skönt att jag inte kommer använda mig av betygen jag får ändå så jag behöver inte känna värsta pressen. Det är kul om jag får bra betyg men samtidigt är det inte hela världen om det går dåligt. De betyg jag kommer bry mig om är de jag får sista terminen här. Nu har jag ju fortfarande två terminer kvar att lära mig massa ny spanska på.
På kvällen träffade jag Shin och Allison. Först Retiro sen öl på baren nedanför. Myspys.



Torsdag: Vid nio på kvällen drog Sandra, Anya och jag till en japansk resturang och åt sushi, vilket var min första gång. Det var jättegott! Väldigt dyrt också men det fick det vara värt. Efteråt gick vi till baren nedanför vår lägenhet och tog en öl. Vi ett tog vi tunnelbanan för att åka till en bar och träffa en spansk kompis till Anya. Väl framme vid metrostoppet hade vi ingen aning om vart vi skulle så vi frågade oss omkring efer vägen. Självklart träffar vi på massa slemmiga spanjorer som visar oss helt fel väg. Tillslut hittade vi i alla fall baren som visade sig vara en grym bar full med bara spanjorer! Tyvärr var minst hälften av alla spanjorerna jättefulla och slemmiga. Tillslut fick vi hittat Anyas kompis och hängde med honom och hans spanska vänner. Deras engelska var ungefär lika dålig som min spanska men det var kul ändå!





Idag: Skolan var löjligt seg idag. Vi pratade om julen och sport, det var precis lika tråkigt som det låter.. En sak som däremot var jäkligt kul, på tal om jul i Spanien, var när vi på förra lektionen fick smaka på någon typisk spansk julkaka. Min lärare läste upp ingredienserna och då visar det sig att det innehåller fett från djur och roligt nog så fick vegetarianen i klassen veta det efter han ätit.
Vi fick tillbaks provresultaten idag och jag blev helt chockad. Jag fick 8,5 och 10 är det bästa! Jag är stolt över mig själv, trodde det skulle gå mycket sämre. Ikväll blir det nog till att fira med Allison och Eric.

Adiós!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hurra va du är duktig.har just settErik vinna Idol rättvis .DET ska bli kul att träffas.imorgon ska jag åkatillAlinsås och julhandla med Inger och Anna.sedan till kyrkan och lyssna på Eva :Hon sjunger i en kör .Ha det så bra kramar från farmor

2009-12-11 @ 23:04:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0