Julkänslor

Det börjar bli riktigt juligt här i Madrid. Kvällarna är riktigt kalla och julbelysningarna har kommit upp nu. Dock har de inte börjat tända de stora grejerna som jag ser fram emot att se! Det verkar också som att de håller på att bygga upp någon slags isbana inne i centrum.
Imorgon skall Allison och jag till El Rastro och handla massa julklappar. Det ska bli jättemysigt. Jag hoppas på att hitta mycket. Jag lyckas alltid handla mycket när jag är där men denna gången får jag inte handla massa till mig själv.
Imorgon är det även första advent och vi har ingen adventsljusstake, kanske dags att åka till IKEA igen. Nästa vecka skall jag nog köpa en julstjärna(blomma) att ha på bordet. Vi har inga julsaker här förutom vår fina julkalender som står på bordet, men vi har trots allt vår kära julmusik!
Här om dagen när jag var i mataffären hittade jag en chokladkalender för 8:- som jag bara var tvungen att köpa, även fast den var asful och har skrivit på sig hur mycket kalorier, socker o.s.v den innehåller.




Här om dagen åkte Sandra och jag in till centrum efter skolan och drog till Mcdonalds. Jag unnade mig min första Bigmac på två månader. Det var sjukt gott!
Efteråt letade vi upp en godisaffär Sandra pratat om där de bara säljer svenskt godis. Jag blev helt lycklig när jag kom in där och såg allt svenskt lösgodis plus alla olika sorters chokladkakor o.s.v. Dock visade det sig vara sjukt dyrt, 19:-/hg. Jag betalade 50:- för väldigt lite godis men det fick det vara värt. När jag kommer hem till Sverige ska jag bunkra upp med asmycket godis och mat att ta med tillbaks till Madrid igen.



Adiós!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hej frida du får önska dig godis i julklapp.vad annars villdu ha

kram farmor i morgon tänder vi det första ljuset och går tillkyrkan



+

2009-11-28 @ 21:49:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0