Vamos a la playa!

Igår pluggade jag i 4 timmar och äntligen börjar det sätta sig lite. Jag hade 21 verb som jag skrev på cirka 150 olika sätt. Min lärare berömde mig men tyckte jag var lite knäpp som faktiskt hade gjort det, hah.
Skolan var som vanligt, svårt men det börjar gå in i huvudet nu. Efter att ha skrivit alla jummla verben igår börjar jag äntligen se ett mönster.

Efter skolan drog jag till stranden och chilla där i ca 3 timmar. Det var röd flagga och skyhöga vågor så jag vågade mig inte i vattnet. Imorgon om det är fint väder skall jag nog kolla in havsvattenpoolerna utanför skolan. Får se om jag lyckas dra med mig någon.

Ikväll har jag läxor att göra. Det är roligt för lärarna är väldigt så att man får göra läxorna om man vill. De flesta är här på semester så det är ens egna val. Jag väljer att göra läxorna med tanke på att jag faktiskt försöker lära mig språket! Det är nog ganska svårt att hänga med på lektionerna annars också.

Nu måste jag ta tag i lite kvällsmat också. Jag kan välja mellan Bongs köttsoppa, nudlar, pasta med ketchup, macka eller Varma koppen. Inget låter särskilt frestande men sånt är livet. Imorgon får jag väl se till att laga något vettigt.

Lite fler bilder till er:



På väg till stranden!



Avenyn mellan vår lägenhet och stranden




La playa



Efter stranden

Kommentarer
Postat av: mamma

Oj, vad du kämpar med grammatiken!

Hoppas det snart sätter sig.

Njut av livet på stranden, här hemma blir det bara kallare o kallare....

ha det gott,

kram mamsen

2010-09-30 @ 06:57:51
Postat av: Boel Ny

vad härligt med värme.Jag är i Sandared en sväng,klippt jättehögt gräsoch ser hur lönnarna skiftar färg.Imorgon ska jag jobba .Det ska bli kul.Du får ha det så PS akta dig för den starka solen kram farmor

2010-09-30 @ 08:44:15
Postat av: pappa

Hola



Det ser behagligt ut.

Mycket pluggande, men det går ju bra.



Ha det



Pappa

2010-10-01 @ 16:29:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0