Lärdom i Puerto

Sitter i skolan och väntar pa att Ellen och Goscha (hur man nu savar hennes namn) skall sluta deras sista lektion.
Vi skulle egentligen aka in till huvudstaden idag men det regnar(!!!) sa det blir förmodligen imorgon istället. Jag vet inte riktigt vad vi ska hitta pa istället. Jag har i alla fall planerat att köpa internet idag. Det kostar bara 42 euro sa det tycker jag att det är värt!

Iförrgar var jag som sagt och shoppade med Ellen och G. Jag fick köpt ett par nya skor vilket behövdes eftersom jag upptäckte att de jag hade med mig var mindre bekväma.. Sen fick jag även köpt lite mat som mackor och palägg.
Pa kvällen när jag kom hem bjöd Nasos (den grekiska killen i lägenheten) mig pa en kopp grekiskt kaffe och senare lagade han även mat till mig och Ursula, en tysk tjej i min klass. Han gjorde ris, köttbullar och sallad vilket var en lite udda mix men gott var det. Resten av kvällen spenderade jag med spansk grammatik. Det känns bra att jag redan fran första dagen har lärt mig nya saker. Vi är bara 7 personer i klassen sa man far prata mycket vilket är bra. Lärarna är jätteroliga och jag gillar min klasskompisar. Sa ja, det rullar pa här.

Igar efter skolan drog nagra fran skolan och jag till en strand en bit härifran. De enda de hade sagt var att det var en bit ifran, det visade sig att vi skulle bestiga ett helt jäkla berg för att komma dit. Tips: Klättra inte i berg med flip flops!
Jag lyckades bränna mig lite i solen men et är härligt med lite färg i alla fall, hah. Tyvärr var det väldigt höga vagor sa jag vagade mig inte i vattnet helt. Men det var nice att bara chilla pa stranden.
När jag kom hem käka jag kvällsmat med Ursula, Nasos och Djit (den holländska killen i lägenheten vars namn jag inte heller kan stava). Nasos hade lagat en kryddig kycklingsoppa med lite bröd till. Härligt att han agon som lagar mat i huset. Om te var jag hade det blivit nudlar 8 dagar i rad nu.
Senare pa kvällen kollade Djit, Nasos och jag pa The Hangover och drack varsin drink eller tva. Tva bra killar jag hamnat med! Nästa helg kommer det komma fler men jag är inte helt säker pa vem än. Antingen en kille fran Ungern eller en fran Norge.

Saker jag lärt mig här i Puerto de la cruz:
- Jag lyckas aldrig hitta hem eller till skolan själv
- Aldrig ha pa mig flip flops pa ett berg
- Förslut alltid pasar med mat noggrant och lämna aldrig mat framme. (Jag har glömt att berätta om de andra sma varelserna jag delar lägenhet med: Kackerlackerna! Jag har inte träffat pa nagon av dem än tack och lov. Jag vet bara att det är där för Nasos ser dem hela tiden.)
- Inte vara i köket efter 22:00 da kackerlackerna vaknar till liv och letar efter nagot att festa pa
- Alltid ha skor ifall att en kackerlacka kommer farandes över golvet och man behöver döda den
- Det är fullt av tyskar här
- Det finns inga roliga klubbar här
- Medelaldern här är typ 75
Med mera.

Nä nu är jag ashungrig och maste skaffa nagot att äta! Jag vet inte om det är bra eller daligt att de inte har mat pa skolan. Bra=jag gör inte slut pa onödiga pengar eller äter skitsaker. Daligt=Jag är hungrig.
Tror Bra vinner med tanke pa att jag faktiskt kan ta med mig mat hemifran, hah.

När jag skaffat internet hemma ska jag ladda upp lite bilder men det är inget jag kan göra nu när jag sitter pa skolan. Kan gar väl men jag orkar inte:P

Oj det blev en hel del här nu. Om ni orkade läsa det, bravo!
Skriver snart igen!
Ciao amigos

Kommentarer
Postat av: Boel Ny

det är jättekul att höra irån dig.Idag har vi varit och fikat hos din pappa och farfar har hjälpt honom att klippa häcken.Ikväll spelar Elfsborgså Magnus ska kommautoch vi ska äta Janssons frestelse.Det är gott att höra att du slipper laga mat jämt Må så gott kramar från Espevik

2010-09-22 @ 15:11:28
Postat av: mamma

Hej Frida!

Flip flops o bergsbestigning går inte alls ihop, tänk vad skönt när du blir gammal nog att använda foträta skor, anpassade efter aktivitet!

Ha det riktigt bra!

Kram din bästa mamma

2010-09-23 @ 17:04:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0