That tonight's gonna be a good night

Igår pratade jag med min kära mor och fick lite klagomål angående hur jag aldrig uppdaterar här, min enda förklaring är:
Skulle jag uppdatera här oftare had inläggen ungefär sett likadnaa ut eftersom vi gör i princip samma sak varje dag; skola, stranden, äta, plugga, sova.
Fast jag klagar inte för det är ett jäkligt avslappnat liv!

Meeen, så igår kväll är en av få kvällar som är värda att berätta om!

Vi var ungefär 20 pers från skolan som var ute på en tapasrunda med två lärare. Det var gott och vi hade väldigt kul.
Efter tapasen gick vi till en bar där det blev lite öl och drinkar, efter drygt två timmar blev vi lite less på att hänga där så vår ena lärare drog med oss till en liten undangömd cowboy-aktig bar där allt var inrett med kossaktiga saker och dylikt. Där dansade vi i flera timmar och det var skitkul. Både spansk och engelska musik. Min lärare fixade även lite Abba-Mamma Mia, haha.
Runt fyra-tiden började jag prata med ett par spanjorer, vilka för övrigt var de första (här) spanjorerna jag pratat med ute på en bar;o Jag förvånas varje gång över mycket mer spanska jag kan än jag tror. Dock var det ganska svårt att förstå vad de sa ibland eftersom accenten är väldigt annorlunda jämfört med i Madrid. De pratar mycket snabbare och uttalar inte alla bokstäver.
I alla fall så gick de andra tjejerna hem så jag stannade kvar med spanjorerna. Efter ca 30 min gick vi vidare till en annan bar och stannade där till runt fem-tiden då jag sedan drog med hemåt.

Så ja, det var en av de roligaste kvällarna på länge. Det känns också väldigt häftigt att jag kan umgås med folk och bara prata spanska nu. Klart att jag inte kan alla ord ibland men då är det bara att beskriva så funkar det! Och de måste ha gillat mig också för en av dem bjöd med mig på en fest hos hans kompis idag.

Jag har bara sovit ca tre timmar och är lite småtrött, men jag känner på mig att dte kommer bli en bra dag idag. Solen skiner, kockan 12 ska jag åka till en stor galleria med två tjejer från skolan och sen på kvällen ska jag träffa spanjorerna.

Det känns dock typiskt att något sånt här händer när jag bara har en vecka kvar här. Men det hände i alla fall och det är det viktigaste:)

Ska lägga över lite kort antingen senare idag eller en annan, men nu måste jag ta mig en dusch och äta lite. Dock har jag inga kort från igår eftersom min kamera verkar ha gått sönder, men man vet aldrig. Den gör lite hur den vill ibland. Det kan hända att det är all jäkla sand som sabbat objektet..

Ciao!


Kommentarer
Postat av: mamma

Nu är mamma nöjd. Alltid kul att läsa vad som händer (även om vi talas vid nästan varje dag!)

Idag har vi riktigt fint väder, gemensam städdag på Hedvägen och den obligatoriska korven med bröd smakade som vanligt fantastiskt!

Ser fram emot en rapport ang denna kväll, hur den blir, var rädd om dig och ha det bra!

Kram

2010-10-09 @ 14:20:04
Postat av: Boel Ny

det är kul att höra ifrån dig.Nu är det snart bara en vecka till vi ska åka toppen.Ikväll ska vi till Inger och Bengt på den sista grillen för i år.Här är härligt höst väder och vi har flyttat hem.Ha det så bra och var rädd om dig kramar från Sandared

2010-10-09 @ 14:37:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0