Sköldpaddor och annat skoj

Det känns som jag börjat bli lite dålig på att skriva här. Kanske för det inte direkt händer så mycket i och för sig.

Helgen har varit ganska nice. Ben lagade asgod kyckling i fredags, i lördags var jag hemma på kvällen och i söndags gick jag upp tidigt och träffade Ben på Rastron (marknaden). Det var första gången sen i julas som jag var där och jag måste säga att det väldigt mycket trevligare att gå i värme än kylan förra året. Efter Rastron gick vi runt i Madrid och kollade in grymma saker som t.ex sköldpaddorna inne på Atocha stationen, parker och något tempel från Egyptierna till Spanien. Väldigt tufft men jag hade glömt min kamera hemma så det sög ju lite.
På kvällen hade Elin och jag våran typiska söndags-syssla och gick runt i Madrid för att hitta donuts och choklad. Det var kul och massa mys.

Igår åkte jag till skolan och fikade med Maria. Jag åt patatas ali-oli som jag längtat efter ett bra tag nu, hah.
När hon började sin nästa lektion åkte jag in till centrum och träffade Ben. Vi köpte nya hörlurar till mig och sen gick vi runt och kollade in ännu fler nya awesome ställen i Madrid som jag aldrig sett förr. Efter det gick vi till den svenska godisaffären och jag fick honom att testa det svenska godiset (Äkta godis!). När jag skulle peka ut alla mina favoriter visade det sig att ungefär hälften av allt lösgodis är mina favoriter. Så länge de är röda eller rosa såklart. Han gillade det i alla fall, speciellt Daimen vilket är ganska självklart skulle jag säga.
När jag kom hem lagade jag mat och kollade på How I met your mother.

Idag ställde jag klockan på 10:00 för att gå upp tid och träffa Ben på hans håltimma. Vid 12 träffades vi och drog till Dunkin. Det blev kaffe, macka och donut till frukost. Det kan inte bli bättre!
Efter det gick vi runt i lite affärer tills hans nästa lektionen började.

När jag kom hem packade jag för imorgon åker jag till England! YAY!

Nu skall jag åka och träffa Ben, Jon och Tracy.

Xiao cariños!


Kommentarer
Postat av: Anonym

ha det så kul i London Här hemma är det iskall snö och hagel.Vihoppas på bättre väder nästa vecka för då ska vi ha semester kramar från Sandared

2010-05-04 @ 22:27:18
Postat av: pappa

Hello Frida



Ha det så gott i London.

Bara 1 vecka kvar.



Ha det, Hug.



Father



2010-05-05 @ 14:15:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0