Tack



Tack för jag har världens bästa släkt och familj som stöttar mig!


Igår försökte jag mig på pannkakor igen, och tack vare Elins recept gick det bra! Det hade kunnat gå bättre om jag var mer fokuserad och inte pratade i telefon samtidigt, men det var värt det för jag hade inte pratat med mamma på länge.

Denna helgen har fått mig att tänka lite och jag har bestämt mig för att ta det lite lugnare i fortsättningen. Det har gått ganska vilt till på senaste. Jag ska försöka fokusera lite mer på spanskan, då har jag även lite fler att prata med när jag väl går ut.
Skolan går ganska bra. Än så länge förstår jag allt. Vi går ganska fort fram men det verkar som jag kan lite mer grammatik än de andra i klassen så det känns ganska bra. Jag trivs inte så jättebra än så länge men det har ju bara gått en vecka så jag ska inte säga för mycket än. Dock får det mig att sakna Sverige lite. Jag har massa vänner utanför klassen men de åker hem om bara två månader och jag har hela fem kvar. Men jag försöker att inte tänka på det, två månader är ganska mycket.

Men i alla fall: mer pluggande och mindre alkohol.
Det är inte så att jag inte tänker följa med ut, jag behöver bara inte dricka så mycket som det blivit på senaste.

Igår sa jag t.o.m meningen: Vi får typ inga läxor, det suger. Jag gillar läxor!
Känner mig lagom nördig. Men ibland är det faktiskt jäkligt kul att plugga, i alla fall spanska.

Nu ska jag laga soppa.
Adiós!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Tack själv för att du är världens bästa dotter!

Låter som en klok tanke med lite mindre alkohol, och lite mera plugg.

Älskar dig,

kram mamma

2010-01-19 @ 18:56:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0