Kebab för två

Igår var vi några som åkte hem till Shin på kvällen. Det var kul. Vid halv två tog Steve och jag metron hem till honom och hängde med hans rumskamrat. De har en ugn så jag ska försöka se till att få låna den och göra lasagne. Självklart gör jag till dem med så det är ett jäkla bra byte tycker jag! Samtidigt blir jag nervös av tanken på att göra mat till andra än mig själv.
Det blev i alla fall mer festande denna helgen än vad som var planerat. Nästa vecka måste jag se till att ta det lugnare. Jag skall gå ut på klubb med Benedicte (norska tjejen) och hennes pojkvän någon dag men inte mer än så.. men vi får väl se trots allt. På fredag är vi lediga och flera ska åka till Granada med skolan över helgen, även Elin. Så jag får lägenheten för mig själv i tre dagar. Ganska skönt faktiskt. Gå runt naken och sånt kul, haha. Nä, våra grannar ser rakt in så det låter som en ganska dålig plan.

Idag tänkte jag att jag skulle försöka mig på att gå in till stan istället för att ta metro eller buss. Jag var ganska säker på vägen men tydligen hade jag helt fel. Allt ser likadant ut här så jag bara gick och gick. Tillslut insåg jag att jag gått i en cirkel, väldigt duktigt. Det tog ett tag men tillslut så hitta jag till Sol. Det blev en ganska mycket längre promenad med tanke på hur vilse jag blev. Ärligt talat hade jag nog gått lika vilse nu igen som då.
Planen var att tillåta mig själv att äta första donuten på över en månad men jag bestämde mig för att skita i det. Jag har glömt bort hur gott det är så det är bara dumt att börja. Man blir beroende!
Jag gick till mataffären istället och gick där i typ 30-40 min för att hitta något jag var sugen på. Plötsligt hörde jag en kille prata norska och det visade sig att Benedicte och hennes pojkvän var där. Det är inte så ofta som man träffar på folk man känner så det var lite tufft.
Jag köpte i alla fall tillslut kaffe man blandar med vatten, kanel och några slags energy bars som jag tänkte ta med till skolan på de lite längre dagarna.

Senare på kvällen gick Elin och jag för att köpa godis till henne och kebab till mig. Det visade sig att de trodde vi ville ha två kebab så jag åt båda. Nu är jag mätt och illamående.

Här kommer lite bilder från helgen:












Okej så detta är vad jag ätit på senaste. Antingen med ris, potatis eller bara sallad. Väldigt gott och inte så tidskrävande. Dock saknar jag gurka men jag tycker inte om den spanska gurkan tyvärr.


Klockan är bara elva vilket betyder middag i Spanien men jag känner mig lite trött så jag skall nog gå och lägga mig och läsa klart The notebook.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: mamma

Tänk att du avsod en donut, det var bra jobbat!

Stor kram från kalla Varberg

2010-01-25 @ 08:22:27
Postat av: Magnus

Hola,



Ett tips.

Testa zuccini istället för gurka +

testa kaffe med mjukglass i.

Det testade jag på Tenerife, udda men gott.



Ha det så bra



Pappa

2010-01-25 @ 10:58:56
Postat av: Anonym

tallriken ser god ut kram farmor.PSdu får bra motion när du går vilse

2010-01-25 @ 15:21:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0