Friday night

Nu har första skolveckan gått och det har väl känts lite hit och dit. En del folk har bytt så nu är det väl mer hälften hälften av amerikaner och vi andra från olika länder.
Jag känner mig inte riktigt hemma i klassen än dock. Jag känner mig hemma på det viset att jag kan saker och vågar prata inför klassen, men jag har inte direkt någon vän förutom Sunjeet som ska byta klass. Jag har pratat en del med tre killar som verkar trevliga men annars så håller sig de flesta amerikanerna för sig. De är alla i samma program och verkar inte vara så jätteintresserade av att träffa andra. Men jag har andra vänner så det är inte hela världen... För att försöka vara lite positiv.
Ikväll är vi alla fall flera som ska ut och det skall bli skitkul! Vi har blivit ett helt nytt gäng som börjat hänga, folk som också stannat kvar från förra året, så det är kul.

För övrigt så är jag en sån där fattig student nu och lever på soppa och knäckebröd ungefär. CSN har krånglat för de på skolan är korkade och kan inte ens fylla i ett formulär på sitt egna språk, så jag har knappt några pengar. Jag har pengar från i jul som skall hålla hela januari (helst mer)sen så har jag precis till en hyra på kontot. Förhoppningsvis får jag CSN-pengarna innan februari.

Nu har jag tråkigt och väntar på Allison som alltid är sen.

Ha en bra helg!
Hasta luego, amigos!

Kommentarer
Postat av: Anonym

hoppas du har kul ikäll och pengarna är på gång .VI har varit och firat farfar Rune idag.Påsöndag blir det att fira Embla,Joannaoch mer farfarRune Må så gott kramar från Sandared

2010-01-15 @ 22:47:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0