triste




På väg till skolan idag insåg jag hur sugen jag var på att äta räkmacka. Tillslut lyckades jag övertala Elin (vilket egentligen inte var särskilt svårt) att åka till IKEA och njuta av lite räkmacka och prinsesstårta. Det tar ungefär en timme att åka ut till IKEA från skolan men vi tänkte att det skulle vara värt det. När vi väl är framme inser vi att de inte längre har räkmackor.. Vi blev lite lagom deppiga och fick istället äta pommes, pizza och kroketter. Inte så där jättesvenskt och gott, men vi fick i alla fall prinsesstårta.
Efteråt gick vi in i affären och köpte en diskborste och galgar sedan köpte Elin godis på matavdelningen och jag köpte knäckebröd och Daimtårta. Jag vet att jag skall vara nyttigare men jag har faktiskt lyckats äta nyttigt i över en vecka så jag förtjänar detta! Plus att vädret verkar bli bättre så en dag kanske jag faktiskt orkar ta mig ut på en promenad.
Det tog oss ungefär en och en halv timme att åka hem, så för att sammanfatta det fick vi en resa på ca 2,5 timmar, men ingen räkmacka. Ganska misslyckat, men jag har i alla fall fler galgar i min garderob nu.

Skolan var helt okej idag förutom att min lärare på sista lektionen var PMS.
Första lektionen var i och för sig ganska tråkig. Alldeles för många i min klass är korkade och frågar vad ord betyder som är jätteuppenbara. Hur kan folk från ett engelsktalande land inte förstå ord som bl.a:
Infección, vómits och náuseas, genom att associera det med engelskan? Plus att de frågar vad samma ord betyder om och om igen. Vi har t.ex fått ordet Además förklarat tre gånger nu.
Som ni märker på orden så håller vi på att lära oss om att gå till doktorn. Bra att kunna men inte så jättekul. Jag vill mer lära mig att ha konversationer när man träffar folk ute. Berätta om sjukdomar är inte direkt ett populärt ämne skulle jag tro, hah.
Texterna vi läser förstår jag helt vilket gör att det känns ganska enkelt samtidigt så vill jag inte byta grupp eftersom jag har svårt för att prata. Läsa och förstå är så mycket enklare.
Lektionen på kvällen är lite för enkel, vilket beror på att de slått ihop min klass och A2an, vilka är ungefär lika bra på spanska som jag var när jag kom hit.

På tal om att jag har svårt för att prata så ska jag träffa German på torsdag och han kan inte engelska. Jag känner mig lite nervös, speciellt med tanke på att Elin t.o.m fick hjälpa mig att svara på hans sms. Jag vill typ bara plugga järnet imorgon så jag inte är helt dum när vi ses. Men det går nog bra och om det inte gör det är det skitsamma.

Nu skall jag kolla på Desperate Housewives och sen sova.

Buenas Noches!

Kommentarer
Postat av: mamma

Va´synd att det inte blev någon räkmacka.

Ha det bra!

Kram, mamma

2010-01-20 @ 08:41:57
Postat av: Anonym

tur att det fanns prinsesstårta i alla fall.Det fick vi i Sjömarken i söndags.Farfar och jag har justätit var sin semla må så gott kramar från Sandared

2010-01-20 @ 18:03:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0