Skola!

Nu har skolan äntligen börjat. Idag fick vi information, och denna gången förstod jag faktiskt lite mer av vad de sa, och sen gjorde vi testet som skall få oss att hamna i rätt klass. Det kändes skönt att göra testet och faktiskt förstå det mesta. Det var en del grammatik jag inte förstod för jag inte kommit så långt än men det mesta var ändå förståligt. Det känns häftigt att för bara tre månader sen förstod jag nästan ingenting av provet och nu förstod jag massor!
Efter skolan var vi några som gick ner till cafeterian och drack terminens första öl. Det var kul att umgås med alla (som är kvar) igen plus att det var en hel del nya också. Jag ser verkligen fram emot att börja skolan imorgon och se vad för folk som kommer gå i min nya klass. Jag är ganska säker på att jag kommer hamna i samma klass som flera från förra terminen, även fast flera av dem är bättre än mig. Jag har ganska lätt för att skriva och läsa, men prata är däremot svårare, vilket leder till att jag kanske hamnar i en klass som är lite svårare eftersom provet var skriftligt. Men det blir nog bra!
Det skall bli skönt att komma igång med spanskan igen också. Jag är trött på att inte kunna språket så bra och ibland känna mig så där lagom handikappad när jag inte kan kommunicera med folk.
Runt sju-tiden åkte jag in till centrum för att köpa lim till mina "snygga" kort jag skall lämna till mina nya lärare:



(Jag känner mig lite lagom bad-ass på bilden i min skinnjacka och allt..)

När jag kom hem var jag jättesugen på pannkakor och tänkte att det var en perfekt kvällsmat. Självklart gick den första smeten åt helvete och den andra gick väl inte så bra den heller. Det blev fyra stycken pannkakor som ingen av dem smakade särskilt gott.
Planen var att jag skulle få pluggat lite ikväll och lägga mig i tid men det slutade med att jag kollade på Chocolat, blev som vanligt sugen på choklad av filmen, och nu är klockan snart två och jag sitter fortfarande uppe. Men nu tänker jag lägga mig och kanske läsa innan jag släcker för idag. Just nu läser jag The notebook. Den är inte riktigt lika bra som filmen, än så länge, men bra är den. Efter den får vi se vad det blir, förmodligen börjar jag på True blood-böckerna, eller så läser jag faktiskt klart Vit Oleander som jag började med i april förra året. Vi får se! Jag har i alla fall en hel del böcker i min garderob, som jag för övrigt tog med alla samtidigt när jag åkte hit senast så min väska var galet tung. 7 kg övervikt..



(Notera att 11 av 16 böcker är om vampyrer..)

Adiós, hasta luego y buenas noches!

Kommentarer
Postat av: mamma

kul att höra att du tycker skolan är kul, ha det bra!

mamma

2010-01-12 @ 11:31:35
Postat av: martina

Har du last ut den sista twilight boken an?

2010-01-13 @ 16:03:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0