Skolstart



Idag började skolan som jag som sagt sett fram emot! Jag hamnade i grupp B1.1 vilket jag antar inte säger er något.. Förra terminen var jag i A1 så nu har jag hoppat upp två nivåer. Jag hamnade inte med någon från min förra klass, vilket jag är lite glad för faktiskt. Min nya klass verkar helt okej. Det är däremot ingen större mix av länder. 10 av 14 elever är från Usa. Det är lite knäppt. Jag känner mig nästan lite speciell, när vi skulle presentera oss hörde jag hur någon sa: Wow! när jag berättade att jag var från Sverige. Haha. De tre andra är från Kina, Indien och Australien, så vi är bara tre som inte har engelska som modersmål.
Jämfört med förra klassen verkar folk vara i ungefär samma ålder, så denna gången blir det förmodligen inte så att den ena pratar om festen i helgen och den andra berättar om hur hon städade och lekte med sina barn..
Allisons nya rumskompis hamnade i samma nivå som mig så det var skönt att känna någon. Hon verkar bra, dock kommer hon förmodligen bytta klass, men men. Det var i alla fall jättekul att prata spanska igen och jag kände att allt kom tillbaks!

De lektionerna jag kommer ha klockan fem är jag rädd för kommer bli massa repetition bara. De har satt ihop tre nivåer och såklart är jag i den högsta och kommer alltså ha lektioner med de som är helt nybörjare.

Det känns som det kan bli en bra termin! I och för sig kände jag så när jag började i A2:an förra året så jag ska kanske inte säga för mycket än.. Jag är lite orolig för grammatiken. Det kan vara så att jag missat en del grammatik genom att jag fick hoppa upp två nivåer. Men blir det för jobbigt är det bara att byta!

Adiós amigos!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det är roligt att det verkar bli bra i skolan.Idag är det bara 14 grader kalltdet är inte utan att man längtar till GRAN cANARIA BARA 2månader kvar .Lycka till iskolan kram farmor

2010-01-12 @ 22:20:51
Postat av: mamma

Kul att skolan verkar bra, tänk att du hoppat upp två nivåer!

Är på Aspenäs, 19 grader kallt ute!

Kram

2010-01-13 @ 09:35:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0