Brr.. kallt

Nu har folk äntligen börjat komma tillbaks till Madrid och det känns inte lika ensamt längre.
Jag blev så där lagom rastlös när jag bara satt hemma i en vecka och var sjuk. Men nu är jag äntligen frisk och har fått träffat alla vännerna igen. Det har varit jättekul! Imorgon skall vi till skolan och göra prov igen för att se vilken klass vi hamnar i. Det ska bli både skönt och kul att börja skolan igen. Det ska bli roligt att träffa nytt folk. Jag behöver även få en rutin och komma igång med spanskan igen.

Idag har det inte hänt så mycket. Jag vaknade sent efter att ha sovit dåligt. Det är inte lätt att sova skönt när det är så satans kallt i lägenheten. Det är runt 12 grader här inne. Det är tydligen kallt hos nästan alla här i Madrid, jag behöver hitta någon med element! Det är knappt så man orkar göra något annat än ligga i sängen under täcket för det nästan gör ont i kroppen av kylan. Det ställe som är varmast just nu är Metron. Det är nästan så man vill spendera dagarna där.
Senare på eftermiddagen gick Elin och jag och köpte kebab och kollade på 10 things I hate about you.

Förresten så har jag upptäckt att det är väldigt billigt att resa från Madrid så jag planerar att förmodligen hälsa på Martina i England någon helg i vår och sen kanske åka till Paris med kusinen. Själva resan är som sagt billig, runt 450:- tur&retur, men jag vet inte än med boende o.s.v. Paris ska tydligen vara sjukt dyrt. Jag känner i alla fall att jag vill passa på att resa när det är så billigt!

Hasta luego!



Kommentarer
Postat av: Anonym

skönt att höra att du frisknat till .Här hemma har det varit vrålkallt i 2 veckor idag lite varmare .nu börjar vardan igen ganska skönt . Lycka till med proven och de ny kompisarna kramar från farmor och farfar.PS ta på dig ordentligt

2010-01-10 @ 18:34:08
Postat av: mamma

Huh va´kallt!

Bra idé att hitta någon med element!

Ha det bra trots kylan!

varma kramar från mamma

2010-01-11 @ 08:50:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0