Back on track

Nu har jag inte skrivit här på ett tag vilket beror på att min kära dator fick ett flertal virus, men nu har jag äntligen fått fixat det! Dock är det väldigt trist att jag förlorat alla bilder som jag aldrig han spara..
Goda nyheter i alla fall: Jag har äntligen fått mina pengar från CSN så nu har jag storhandlat massa mat och förhoppningsvis köper jag biljett till England så jag kan hälsa på Martina snart.

Igår gick Elin och jag ut för att fira hennes födelsedag och att jag fått pengar. På vägen till restaurangen träffade vi en kompis till Elin som följde med oss till Tapasbaren. Maten var farligt god och jag var nog dubbelt så stor när jag lämnade stället. Vid 01:00 träffade jag några vänner i klassen och drog till klubben JOY. Det var roligt fast fy fan vad sliskiga många är här. Vid kvart i sju på morgonen kom jag i alla fall hem och kom på att jag hade läxa att göra. Så sju på morgonen, jättetrött och fortfarande lite lullig, satte jag igång med min spanska läxa där jag skulle berätta om hur hälsosamt jag lever. Det är nästan pinsamt hur ohälsosam jag är här. När jag sen skrev om hur jag var i Sverige verkade jag väldigt hälsosam förut. Vilket jag inte direkt var då heller... men men. Jag sov i alla fall runt 2 timmar men det var ganska lugnt för jag hade bara en 2h-lektion idag och vi var bara halva klassen där. På kvällen gick Elin och jag på bio: An education. Den var galet bra så den måste ses!!
Efter det gick vi hem och jag försökte fixa med datorn samtidigt som jag kollade på Pocahontas.


I förrgår gick jag ut med två norska tjejer och drack lite vin på en bar. Det var riktigt trevligt. Det kändes väldigt konstigt att prata svenska med andra förutom Elin.

Jag har börjat förska göra upp någon slags budget nu och det verkar gå ganska bra. Jag trodde att jag skulle behöva plugga nästa termin med för att ha råd med hyra och sånt men det verkar som jag kan slippa det. Om jag har tur kanske jag hittar något hyfsat jobb här lite längre fram. Jag funderar även på att kanske åka hem lite tidigare än planerat. Planen var att jag skulle stanna till runt 25 juni då skolan slutar och vi skall flytta ut ur lägenheten, men om jag inte går nästa termin kan jag åka hem tidigare och faktiskt få se min bror på både balen och studenten, vilket jag verkligen vill.
Vi får se hur det blir! Jag är i alla fall verkligen inte sugen på att plugga en till termin.

Men nej, nu är jag jättetrött och behöver sova. Imorgon skall vi på flamenco förresten. Det skall bli coolt.
Ciao cariños!

An Education


Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt att höra något ifrån dig igen .Igår hämtade vi fredriks fam på Landvetter dom har haft det jätte bra i Thailand.Nuhar det äntligen börjat töaunderbart kramar från Sandared

2010-02-27 @ 10:01:01
Postat av: martina

Ja kom hit sa snart du kan :D det later perfa :D Jag har en enorm spindel pa mitt rum sa du kan ju leka med den om du vill om du kommer snart innan den blir mordad. mohahaha. Luella dodade dens barn igar :D

2010-02-27 @ 15:02:33
Postat av: mamma

Skönt att du fått ordning på datorn igen, bra jobbat!

Ha det riktigt bra, stor kram från mamma

2010-03-02 @ 09:26:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0