Tillbaka till Spanien!

Hej alla!

Planen var som så att jag skulle ha denna bloggen under min tid i Spanien, så sen när jag åkte hem blev det ett hejdå-inlägg sen finito!
Nu har det i alla fall blivit som så att jag skall tillbaka till Spanien igen! Denna gången blir det däremot inte Madrid utan istället... Teneriffa. Jag antar att tiden här hemma i Sverige fick mig att inse hur mycket jag saknar Spanien. Så den 19:de september tar jag flyget till Teneriffa. Jag skall plugga spanska i 4 veckor och under tiden bo i en delad lägenhet med eget rum, vilket jag fått tag på genom skolan då. Skolan ligger i Puerto de la Cruz precis vid vattnet. Det blir 20 klasser i veckan och man är högst 8 personer i varje klass. Det känns som att jag kanske lär mig lite mer spanska denna gången. Jag tänker ta det mer seriöst denna gången i alla fall. Plugga mer, prata mer spanska och mindre engelska.
Under tiden som jag pluggar har jag tänkt försöka hitta jobb så jag kan stanna. Det är bl.a en anledning till att jag valde att åka till just Teneriffa, för turismen. Jag tänkte att jag då har användning för både spanska och engelska.

Eftersom jag skall upp och jobba imorgon tänker jag inte fortsätta mer idag. Jag skriver nästa gång jag har tråkigt!

Ciao!





Kommentarer
Postat av: pappa

Hola Frida



Tenerife är riktigt fint, och ett Stort Lycka till.



Kram



Pappa

2010-08-09 @ 16:24:54
Postat av: mamma

Önskar dig all lycka på Teneriffa!

Hoppas vi får hälsa på dig på denna semesterö!

Kram från mamma

2010-08-10 @ 12:56:02
Postat av: Louise a.k.a your soulmate

Frida! Det kommer bli jätte bra, nice och hela köret (: Går det tillräckligt bra så kanske jag kommer och hälsar på ;O

2010-08-10 @ 20:27:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0