Museo Reina Sofia

Igårkväll gick jag till affären och köpte jordgubbar och choklad. Jag smälte chokladen och doppade jordgubbarna i den medans jag kollade på Moulin Rouge. Bra kväll!

Idag vaknade jag vid halv nio och kunde inte somna om, så jag gick upp och åt frukost.
Vid ett-tiden gick jag till Museo Reina Sofia, äntligen tog jag tag i det! Det var helt okej, vissa avdelningar var astråkiga men vissa var riktigt intressanta. Jag gick runt där i ungefär 2 timmar. Efter det åkte jag till Cortan och köpte bröd, som jag redan ätit upp. Nybakat bröd <3

Här kommer lite bilder från muséet och lite annat. Jag blev f.ö förvånad över att man fick ta kort. Bilderna är inte så bra för jag tog inte med blixt och kameran suger. Detta var några favoriter, det fanns även massa skulpturer och sånt.

Alfonso Ponce de León


Ángeles Santos Torroella
Denna tavlan gillade jag starkt. Den påminner mig lite om de spanska bokomslagen till Stieg Larsson böckerna:







Horacio Ferrer
Denna bilden gillade jag också väldigt mycket. Dock hade den nog varit bättre om kvinnans fula bröst inte hängde utanför.

Oskar Schlemmer



Antonio Saura

Pablo Picasso

Francesc Catalá Roca Jag älskar Askungen-bilden





Läskig majskolv..



Park på Reina Sofia



Min stora kärlek. Men idag höll jag band på mig och köpte bröd istället för donuts.

Ikväll stannar jag förmodligen hemma igen. Det betyder att jag inte druckit någon alkohol på en hel vecka. Första gången här! Lite galet, men så är det här.

Så det blir nog filmkväll idag också sen kanske lägga mig tidigt. Jag är helt slut efter att gått till -och runt på muséet.

Ciao!


Kommentarer
Postat av: mamma

Morning Kultur-fia!

det gläder mig att du ägnar dig åt lite kulturell verksamhet.

Levern o jag jublar!

regniga Varbergs hälsningar

2010-04-18 @ 09:19:01
Postat av: Anonym

god morgoneller fm Emil och Embla vaknade kl 6 härligt när man har sovmorgon.Idag regnar det så man får hålla sig inne.Ikväll blir det våtväst.PSfina bilder Ha det kramar från Badvägen

2010-04-18 @ 09:23:59
Postat av: pappa

Hola Frida



Jag håller med mamma, att levern jublar.

Museum är något för mamma.

Det är bra att vara kulturell och veta vad som hänt i tiden.



Ha det gott i Madrid.



Pappa

2010-04-18 @ 09:30:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0