7

Idag var första dagen i skolan. Först var det ett informationsmöte och jag tror ärligt talat att inte ens hälften förstod vad de pratade om. Det kändes väldigt märkligt att sitta och lyssna på hur de pratade men inte förstå ett skit av vad de säger. Tack och lov var en tolk där och översatte det viktigaste.
Efteråt fick vi gå till ett lektionsrum och göra ett prov som de sedan kan utgå ifrån när de sätter in oss i en klass.
Man svarade på frågorna i rutor och jag chansade på i princip alla. Jag hoppas inte jag är en för bra "chansare" och hamnar i en för bra klass. Jag får se imorgon helt enkelt! Det skall i alla fall bli kul att få lära känna lite nytt folk. Jag fick pratat lite med en tjej men hon var bra på spanska så henne kommer jag inte hamna i samma klass som.
För övrigt så var nästan hälften asiater..

Efter skolan åkte jag in till centrum och shoppade loss lite. Jag försökte mig på att använda lite spanska som jag inte gjort förr men det gick ju så där ärligt talat. Den första förstod inte alls vad jag sa så jag fick fråga på engelska. Till den andra råkade jag fråga efter svenska frimärken och inte frimärken till Sverige, haha. Jag känner mig lite duktig som faktiskt vågar försöka i alla fall. En dag kommer det väl gå. Jag fick "pratat" lite med en tjej i affären också, eller hon frågade varifrån jag kom och jag svarade att jag är svensk.
Jag kom i alla fall hem för en timme sen. Älska att affärerna är öppna till klockan tio. Dock lite farligt för plånboken. Vi har en affär högst fem minuter härifrån som är öppet dygnet runt, lite farligt det också.

Nu sitter jag och äter frallor med ost, gott som bara den. Det förra brödet jag köpte var som att äta sand för det var så torrt, usch. Jag har kört med Wasa knäckebröd efter den missen. Men dessa frallorna var jäkligt goda i alla fall.

Jag ska strax ta och lägga mig och "läsa" (kolla igenom) en spansk modetidning innan jag somnar.
Jag är sjukt trött. Man får inte så mycket sömn här på morgonen eftersom det är så lyhört här, verkligen sjukt lyhört. Imorse hörde jag seriöst hur någon av grannarna kissade och sen spolade. Plus att de har skor på sig inomhus så de låter asmycket när de går. Sen så gillar de att prata högt eller ha volymen extra hög på tv:n. Härliga morgnar!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Boel Ny

hej det låter jobbigt vi får be julia ta med gott svenskt bröd och skaffa öronproppar kram

2009-10-06 @ 17:50:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0