El país fantástico

Jag tänkte sammanfatta helgen lite nu då,

I fredags gick jag ut med Sandra, den svenska tjejen från skolan. Först gick vi till en bar och fick i oss lite alkohol. Senare runt tolv tänkte vi att det var dags för att leta upp någon klubb att dra till. Vi sprang in i några killar på gatan som vi frågade om vägen. Tydligen var det långt till klubbarna där ifrån vi var men de frågade oss om vi ville följa med på fest. Nu är jag lagom medveten om att det kanske inte var det smartaste vi kunde göra men vi följde i alla fall med dem. Vi hade skitkul men vid tre var Sandra tvungen att gå. Eftersom det var några andra tjejer på festen vågade jag stanna kvar. Vi gick till en spansk klubb och träffade massa folk och hade jätteroligt verkligen. Efteråt gick vi tillbaks till han som hade festen och fortsatte festandet. Halv tio på morgonen kändes det som dags att gå hem. Sjukt rolig kväll/natt. Plus att det är underbart hur intresserade de är av att lära känna en och lära oss om Spanien o.s.v.

På lördagen låg jag och sov/vilade till ungefär klockan nio, då jag gick upp och tog en dusch för att sedan bli redo för grillfest hos samma kille från igår.
Sandra och jag träffades inne i stan och det tog oss ungefär 40 min att hitta tillbaks till huset, duktigt. Mitt lokalsinne är verkligen inte bäst. Vi fick i alla fall god mat och det var så gott att äta något annat än knäckebröd och bacon.
Alla var ganska sega efter gårdagen men det var ändå trevligt att komma ut och träffa alla igen. Vid tre blev alla lite party igen och vid fyra drog några av oss till en annan spansk klubb som var sjukt mycket roligare än den förra! Vi dansade och hade kul till runt sex då de stängde.
Just det, en sak jag glömt att berätta är att här i Spanien står det eller går runt lite kineser lite här och där som säljer mat och öl på nätterna. Så vi hängde på gatan till runt sju då vi sedan drog tillbaks till lägenheten, som för övrigt var sjukt snygg. Tiden bara rann iväg och tillslut kändes det som det var dags att gå hem.

Igår var det mest chill och på kvällen drog jag till stan och träffa Sandra. Vi kolla i affärer och åt på restaurang. Den var typ sämst men lagad mat är alltid ett plus nu för tiden. Vi avslutade kvällen med varsin donuts sen var ännu en helg över.

Roligaste helgen på länge. Roligt med nya människor och lära känna en lite annan kultur. Plus att folk är lite mer intresserade här och man får lite mer uppskattning, haha.

Idag är det Spaniens nationaldag så vi är lediga. Jag har hittills bara suttit ute i parken och pluggat spanska. Det är galet varmt ute och parken är helt underbar. Jag kan inte låta bli att lägga upp lite fler bilder från den:






Det är helt underbart här.

Kommentarer
Postat av: cassandra

Haha åh underbart det låter :D

Fast lagar du inte annat än knäckebröd och bacon?:P

Hahha kan ge dig lite recept om du vill xD



Det ser så himla fint ut, är lite avundsjuk!

puss

2009-10-12 @ 15:46:42
URL: http://negativism.blogg.se/
Postat av: mamma

Kanske ska Julia ta med en kokbok åt dig?

Förstår att du haft en kul helg, men var rädd om dig!

Kram mamma

2009-10-12 @ 19:19:42
Postat av: Carro

Låter hur kul som helst ju!! Festa åt mig med! :D<3

2009-10-14 @ 20:43:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0