8

Igår satte skolan igång på riktigt. Jag hamnade i grupp A2 vilket är grundkurs. Eftersom jag går 16h/veckan går jag med två olika grupper. Först är vi bara A2 sen på den andra lektionen är vi 3 personer från A2 som är med A1 så det är lite lättare på den andra lektionen. Det är ärligt talat väldigt svårt med spanskan nu i början. Alla lärare förutom en pratar bara spanska och de flesta av oss sitter som frågetecken under större delen av lektionen. Jag hoppas det blir lättare snart. Jag ser fram emot att kunna prata spanska.
I alla fall så är grupp A2 helt underbara. Alla är sjukt trevliga och jätteroliga. Det är 8 amerikanare, 2 kineser, 1 fransk, 1 rysk och 1 svensk (jag).
Skolan känns ganska annorlunda jämfört med Sverige, man kan t.ex köpa vin och öl på skolan, haha. Vi går också bara i skola på eftermiddagen mån-ons 15:00-19:00 och 15:00-17:00 tors-fre. Det är lite synd för större delen av dagen försvinner eftersom man går upp så sent och sen åker direkt till skolan. Affärerna här är öppna till 22:00 och barerna stänger väl runt 06:00 så man får leva på natten här.

Nu måste jag gå till affären och köpa toapapper. Det måste för övrigt vara bland det tråkigaste man kan köpa.

Ciao!

Kommentarer
Postat av: Boel Ny

kul att du fått trevliga kamrater har städat mindre kul ska jobba iem kram

2009-10-08 @ 10:10:11
Postat av: mamma

Oj, då , vilka tider, nu gäller det att ta vara på förmiddagarna också, inte kan du sova bort dagarna i Madrid?

Kul att klassen verkar bra, du får ju verkligen möjlighet att även bättra på engelskan.

Puss från mamma

2009-10-08 @ 13:41:04
Postat av: cassandra

Jag tycker att du på dina förmiddagar ska ha som mål att upptäcka en ny plats i Madrid varje vecka :D och dokumentera förstås! Hade varit asnice och fatta vad bra du kommer hitta efter ett tag! :D

Puss

2009-10-08 @ 15:44:40
URL: http://volcan.tumblr.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0