5




Underbart väder idag.

Idag har jag varit inne i centrum alldeles själv. Känner mig faktiskt väldigt duktig som klarade både tunnelbanan och språket.
När jag stod i kön i mataffären började en spanjorska småprata med mig och jag förstod i princip ingenting. Jag känner mig alltid lika dum men snart så ska jag nog fatta jag också! På lunchen gick jag till något hyfsat billigt litet ställe för att äta och låna toalett. Jag klarade av att beställa, be om notan och fråga efter badrummet. Kanske inte mycket men jag är lite stolt faktiskt och jag märker att språket redan börjar komma in.
Innan jag gick hem tog jag en runda i parken och tog lite bilder som jag tänkte lägga upp här.
Där kom det fram en liten pojke och försökte prata med mig men jag förstod inte mycket sen kom en gubbe och prata om något och jag sa typ: Si si och log. Han var söt. Älska att spanjorerna är så pratglada.

I alla fall bilder:













I huset bakom bor vi!



I centrum



Kommentarer
Postat av: mamma

Åh vad duktig du är, tänk att du redan innan skolan startat faktiskt klarar av en hel del på spanska, bra jobbat!

Underbara bilder ser hur mysigt ut som helst! Klart bättre väder i Madrid än i Varberg, är grymt avundsjuk!

2009-10-03 @ 17:56:08
Postat av: Erik

haha todavía estoy mejor de lo que en español, pero probablemente lo hara en breve <3

2009-10-03 @ 18:29:04
Postat av: cassandra

Åh, vad duktigt :D Du kommer vara helt awesome på spanska sen!

Och nej, vädret ser ju inte helt fel ut :(

Haha vill du ha besök? :D

2009-10-04 @ 11:36:18
Postat av: F.

Cassandra du är alltid välkommen till mitt hem, mi casa es su casa ;)<3

2009-10-04 @ 16:27:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0