Onyttigheter

Här om dagen åkte Elin och jag till Lidl och handlade. Jag hittade någon billig risblandning som skulle innehålla kyckling men det visade sig att den lika gärna hade kunnat vara vegetarisk. Det var väl inte direkt världens överskott av ärtor och majs heller. Men riset var gott!



Vi upptäckte att de hade massa julgodis och liknande så nu vet vi vart vi ska ta vägen om ett par veckor. IKEA var dåligt med julgodis och julstjärnorna var fula..
Tyligen är Elin en riktig julmänniska så jag kanske kommer få en julkänsla som jag aldrig fått liknande!
Vi fick trots allt en jättefin chokladkalender av Elins föräldrar när de var här och hälsade på. Den står här på köksbordet och bara väntar på att få bli öppnad.




Igår var jag klantig och lyckades ställa en plastburk med mat i på en varm platta. Burken smälte och all mat var förstörd. Jag lyckades i alla fall rädda plattan så jag behöver inte köpa en ny spis. Det hade ju varit något..
Elin tyckte synd om mig så på kvällen bjöd hon mig på kebab. Nu har vi lyckats gå till det kebabstället så många gånger att vi är riktiga amigos med dem!

Efter kebaben hamnade jag hemma hos Eric och hade allmänt skitkul. Gud, jag vill inte ens tänka på hur det kommer bli när de åker hem i jul.
Vid halv ett drog vi till krogen nedan för och träffade lite spanjorer. Dock han jag bara vara där i en halvtimme för jag ville ta metron hem som slutar gå redan halv två. Alldeles för tidigt.
Eric var i alla fall väldigt gullig och köpte varsin ros till Allison, Corall (en spansk tjej på baren) och mig!
En sak som jag älskar här i Madrid är hur säker jag känner mig. Jag går hem själv klockan två på natten och ändå känner jag mig jättetrygg. Det har aldrig hänt i Sverige, då har jag nästan akutcyklat hem på nätterna. Kanske är det för att det här är en större stad och mer folk, jag vet inte..
På vägen hem köpte jag chips sen kollade jag på lite One tree hill. Bra kväll!




Idag har varit allmänt chill. Stannade kvar i skolan i två timmar sen åkte jag in till centrum och köpte donuts och en ring till Elin för hon varit lite nere på senaste.
Sen har det varit mat, plugg och internet.

Förresten! Sen vi kom hit har vi varit väldigt sugna på att baka. Som ni vet så har vi ju ingen ugn här men jag hittade ett recept på internet där man kan göra kladdkaka i micron så vi tänkte testa den. Det tog mig ungefär tre veckor innan jag lyckades skrapa ihop alla ingredienser och tillbehör som behövdes. I alla fall så vågade vi oss på den här om dagen! Tro det eller ej men den blev faktiskt god, plus att den blev klar på nolltid. 5 min i micron sen klar!
Dock så föredrar jag nog faktiskt den när den är gjord i ugnen, men man får nöja sig med det man får.





Så imorgon är det fredag vilket man kanske borde jubla över. Dock åker alla mina kära amerikaner bort till Sevilla så det blir nästan lite tomt här. Jag funderar på att se detta som ett tillfälle att köra första festfria helgen här i Madrid. Vi får väl se hur länge det håller, hah.

Nu har jag tryckt i mig så mycket knäckebröd och Daimtårta att jag tror jag ska spy.

God natt amigos!

Kommentarer
Postat av: Anonym

härligt att du trivs.hemma är det dötrist väder sett på idol och ätit räkor .tack för kortet ha det så bra god natt kramar frånfarmor

2009-11-13 @ 23:10:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0