Amerikaner

Igår var jag bjuden hem till Eric i min klass.
Eric, hans tre rumskompisar och jag åt jättegod mat med drinkar och hade allmänt roligt.

Senare på kvällen drog Eric, Jimmy och jag till en bar precis nedanför deras lägenhet och träffade massa spanjorer. Det var jättekul och jag pratade faktiskt spanska med dem. Jag gjorde så gott jag kunde i alla fall. Jag tror jag lyckades göra mig lite förstådd. Det blev väl inte direkt jättedjupa samtal med tanke på att jag bara kan lite grunder men ärligt talat så var de ganska fulla ändå så det gjorde inte så mycket, haha.

Idag ska Elin och jag åka till IKEA och handla lite nödvändiga saker plus att jag tänker köpa på mig lite svenskt godis som jag saknar. Dock är jag rädd att det är ganska dyrt men det får det vara värt.
Jag ska köpa en bakform också så jag kan göra kladdkaka i micron, vi får väl se hur det går.
Ikväll ska jag nog försöka mig på pannkakor eller ännu en kycklingcurry-gryta. Det är så underbart lätt att göra.

Imorgon blir det klubb med Eric och hans rumskompis Allison. Hon bor ensam med tre killar så hon blev jätteglad när jag föreslog att vi skulle gå ut imorgon. Jag ser fram emot det!

Nu blir det mat och sen skola i bara två timmar (älska torsdagar och fredagar med bara en lektion), adiós!

Kommentarer
Postat av: Anonym

roligt att du fått så många nya kompisar lycka till med bak och pannkakor ska passa emilnoch embla i helgen fredrik och joanna i barcelona.idag hurrar vi för farfar.på söndag ska vi fira linnea .i morgon ska vi till universeum många kramar från sandared var rädd om dig

2009-11-05 @ 14:13:07
Postat av: mamma

Kul att du även träffat lite spanjorer!

Hoppas det gick bra på IKEA, nu är det helg igen, pappa och jag kollar på soffor, antingen blir det Halmstad eller Göteborg på lördag. På söndag firar vi Linnea och alla pappor förstås!

Tag hand om dig!

Kram din bästa mamma!

2009-11-06 @ 08:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0