Nu är det jul igen






Idag åkte Elin, Pan och jag till IKEA efter skolan. Direkt när vi kom dit åt vi. Det blev räkmacka för oss alla tre. Sjukt gott. Efteråt shoppade vi loss, framför allt mat o godis.
Det tar jäkligt lång tid att ta sig dit plus att det är flera byten med metron, men det är värt det! Dock är vissa saker sjukt dyra, samtidigt är en del saker billigare än i Sverige.



Jag köpte lite julgodis och juldrycker. Jag planerar att bjuda mina kära amerikanare på Glögg innan vi splittras. (Vilket jag försöker att inte tänka på)



Självklart köpte jag lite annat också! Jag har redan ätit upp chokladen och smakat på pepparkakorna.


Jag har allmänt mycket julkänslor nu vilket känns jättemysigt. Idag städade Elin och jag hela lägenheten och har börjat göra det lite juligare här. Vi köpte en ljusstake till köksbordet och jag köpte en till mitt rum också.




Imorgon är det skola i två timmar sen börjar långhelgen. Vi är lediga på måndag och tisdag, ingen aning om varför men jag klagar inte. Fast samtidigt tycker jag om att gå till skolan så det är lite tråkigt också. Dock börjar alla prov nästa vecka. Jag tror det är sju prov vi ska ha. Jag ser inte fram emot det.
Så det får nog bli en hel del pluggande nu i långhelgen.

Imorgon skall Allison, Sandra och jag i alla fall ut på klubb och sen ska jag sova hos Allison.
Förhoppningsvis blir det El Rastro denna söndag. Jag är sugen på att köpa lite julklappar nu! Jag har fått köpt två hittills men jag vet ungefär vad jag ska köpa till nästan de flesta.

Nu ska jag ta och försöka sova. Elin och jag ska upp "tidigt" (10:30) för att handla.
Adiós!

Kommentarer
Postat av: mamma

Oj, vad mycket gott du köpt.

Kul idé att bjuda dina vänner på glögg!

ha dte bra,

kram mamma

2009-12-04 @ 12:47:02
Postat av: Anonym

härligt att det finns svensk julstämning att köpa kram farmor ps i morgon kommer dom och hämtar farfar Runes bil,och äter middag i Sandared

2009-12-04 @ 13:57:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0